فرجام خواهی پرونده رومینا اشرفی در دادگاه کیفری گیلان

0 537

وکیل مدافع مادر رومینا اشرفی، دختر اهل تالش که اردیبهشت ماه سال جاری توسط پدرش در خواب با داس کشته شد، از شعبه دو دادگاه کیفری یک استان گیلان تقاضای فرجام خواهی کرد.

«ابراهیم نیکدل مقدم» در خصوص آخرین وضعیت پرونده رومینا اشرفی به ایلنا گفت: پرونده در شعبه دو دادگاه کیفری یک استان گیلان رسیدگی شده و ما تقاضای فرجام خواهی کردیم ولی هنوز شعبات دیوان تعیین نشده است.

وکیل مدافع مادر رومینا اشرفی ادامه داد: خلأهای قانونی زیادی در مقررات کیفری داریم که دادگاه نمی‌تواند این خلأها را پر کند و تا قانون نباشد دادگاه نمی‌تواند ورود کند.

وی گفت: بحث فساد فی الارض را نیز مطرح کردیم که آن هم به دور از منطق صریح مقررات است و بعید است که پدر رومینا را مفسد فی الارض بدانند. البته ما موافق اعدام نیستیم و به نظر من باید برای قاتل مجازاتی تکمیلی تعیین می‌شد تا بتواند آثار مجازات اصلی مانند اقامت اجباری در یک محل دور افتاده یا ممانعت از حضور در محل اقامت قبلی را تعیین کند.

نیکدل مقدم تاکید کرد: در بحث‌های کیفری باید قوانین به نحوی باشد که مانع از وقوع جرائم شود، متاسفانه قوانین ما نه تنها اثر پیشگیرانه ندارد، بلکه بعضا جرم‌زا هستند.

گفتنی است رومینا اشرفی، دختر ۱۴ تالشی روز ۲۸ اردیبهشت امسال به دلیل فرار با مردی ۲۸ ساله توسط پدرش رضا اشرفی در روز اول خرداد در خواب با داس به قتل ‌رسید.

دادگاه کیفری استان گیلان، شهریور ماه سال جاری پدر رومینا اشرفی را به ۹ سال حبس و پرداخت دیه در حق مادر رومینا محکوم کرد. این حکم با اعتراض مادر رومینا مواجه شد.

بر اساس ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، پدری که فرزندش را بکشد، قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه، به پرداخت دیه و حبس تا ده سال محکوم می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.