انتشار ملخهای مراکشی در مزارع لوشان

نماینده رودبار هشدار داد:

0 379

حمله ملخ‌های مراکشی مهاجم،۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان رودبار را تهدید می‌کند.

هوای معتدل زمستانی و گرمای ابتدایی سال در چند سال اخیر جمعیت این آفت مهاجم را افزایش داده بطوریکه سم پاشی جهاد کشاورزی تاکنون پاسخگوی کاهش جمعیت عظیم ملخهای مراکشی در اراضی زراعی و باغی رودبار نبوده  و حمله ملخها خسارات و مشکلات زیادی را برای کشاورزان و مردم منطقه ایجاد کرده است.

آفت ملخ مراکشی در رودبار در حال انتشار است و تاکنون این موضوع خسارات سنگینی را به مزارع شهر لوشان وارد کرده است.

درهمین رابطه امروز نماینده مردم رودبار در صحن علنی مجلس درباره آفت ملخ مراکشی در رودبار هشدار داد و خواستار حمایت و پشتیبانی ویژه وزیر کشاورزی از کشاورزان رودباری شد.

«مهرداد گودرزوندچگینی» در صحن مجلس گفت: آفت ملخ مراکشی در رودبار در حال انتشار است و تاکنون این موضوع خسارات سنگینی را به مزارع شهر لوشان وارد کرده است.

وی افزود: ملخ مراکشی باعث سلب آسایش بسیاری از کشاورزان و مردم شده و در حال وارد کردن خسارات سنگین است، امکانات در شهرستان رودبار به اندازه‌ای نیست که بتوان جلوی این آفت را گرفت، پس لازم است وزارت کشاورزی از کشاورزان حمایت کند.

روز گذشته نیز مدیر جهادکشاورزی رودبار از افزایش جمعیت ملخ مراکشی در این شهرستان خبر داده بود.

 ‌سروش ابراهیمی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت ملخ مراکشی امسال در ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های شهرستان انجام می‌شود افزود: با مساعد شدن هوا برخی از آفات در مزارع کشاورزی افزایش پیدا کرده اند که نیاز است کشاورزان به موقع با آن‌ها مبارزه کنند. ملخ مراکشی یکی از این آفات مهم و زیان آور است که کانون‌های آن به صورت لکه‌ای و پراکنده در مراتع، باغ‌ها و مزارع مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: اگر به موقع با این آفت مبارزه نشود خسارت بسیار هنگفتی به کشاورزان وارد می‌شود. با توجه به بالا بودن تراکم و وسعت مناطق آلوده، لازم است رصد و پایش در ۲۵ هزار هکتار از باغ‌های شهرستان رودبار انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.