اهمیت ویژه منطقه آزاد انزلی برای هیأت دولت

0 356

درپی دیدارهای نمایندگان مجلس استان با معاونین رییس جمهور،  دکتر«محمد ولی روزبهان» رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با دکتر« محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهور دیدار کرده و درخصوص مهمترین موضوعات توسعه‌ای این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روزبهان با تاکید بر تقویت مسیر توسعه روابط با کشور‌های منطقه گفت: بهره گیری از ظرفیت‌های ترانزیتی و توسعه صادرات به کشور‌های حوزه خزر و کریدور‌های بین المللی عبوری از این منطقه از مهمترین راهبرد‌های این سازمان است که با اجرای طرح‌های حمایتی و تشویقی از بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اتصال مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری و احداث اسکله رو رو در این بندر را مهمترین پروژه‌های زیرساختی این سازمان به منظور بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌های ترانزیتی و صادراتی عنوان کرد و افزود: در همین راستا ساخت مسیر راه آهن از ایستگاه پیربازار رشت تا این منطقه به صورت همزمان از سوی این سازمان و وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، رونق فضای کسب و کار و توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی را از مهمترین راهبرد‌های این سازمان بیان کرد و گفت: بر همین اساس عملیات احداث شهرک صنعتی ناحیه سه این منطقه در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

دکتر محمود واعظی نیز با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی برای هیأت دولت از اهمیت خاصی‌ برخوردار است، از تأکید ویژه رییس جمهور بر اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین خبر داد.

وی آمادگی دولت دوازدهم برای کمک به تسریع در اتمام پروژه راه آهن به منطقه آزاد انزلی تا پایان سال ۹۹ را اعلام و خواستار بهره گیری از ظرفیت توسعه روابط با کشور‌های حاشیه دریای خزر برای رونق اقتصادی کشور شد.

رییس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های قانونی و زیر ساخت‌های موجود و در حال احداث، توجه بیشتر به رونق تولید و توسعه صادرات، در شرایط فعلی کشور، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.