باید راه آهن رشت – کاسپین در فصل تابستان اجرایی شود

آخرین وعده استاندار گیلان،

0 249

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه‌آهن رشت ـ کاسپین از نیاز ۵۰۰ میلیارد تومانی فاز نخست این پروژه برای تکمیل تا تابستان آینده خبر داد.

به گزارش مرور، «خیرالله خادمی » معاون وزیر راه، در بازدید از آخرین وضعیت روند احداث و پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت – کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی و قطعه ۶ و هفت این راه آهن در منطقه پیربازار گفت: براساس آمار برای تکمیل این پروژه در فاز نخست به ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی زیر سازی این خط ریلی، شرط تکمیل فاز اول این پروژه در پایان تابستان را تحقق اعتبارات مورد نیاز طی زمان بندی خاص بیان کرد.

در حالیکه قرار بود؛ طبق وعده معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت کشور، سوت قطار رشت – کاسپین خرداد ۱۴۰۲ به صدا دربیاید، اما این وعده برای چندین بار پیاپی به تابستان موکول شد. آنهم در صورت تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی در فاز نخست که بنا بر شواهد اختصاص اعتبار چنین بودجه‌ای در این فرصت بعید به نظر می‌رسد.

با این حال «اسدالله عباسی» استاندار گیلان هم در این بازدید با تأکید به اینکه هیچگونه مشکلی در تأمین اعتبار برای تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین وجود ندارد از اختصاص ۳۳ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به گیلان برای تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین و هشت کیلومتر آزادراه قزوین ـ رشت خبر داد و گفت: دولت سیزدهم از هیچ کمکی به پیمانکاران پروژه راه آهن رشت – کاسپین دریغ نکرده است؛ از این رو اگر پیمانکاری به وظایف خود عمل نکند با آن برخورد می‌شود.

عباسی با تأکید بر تکمیل راه آهن رشت – کاسپین در فصل تابستان با توجه به شرایط جوی این استان بیان کرد: باید راه آهن رشت – کاسپین در فصل تابستان اجرایی شود و هیچ عذری در این خصوص توسط پیمانکاران پذیرفته نیست لذا نباید با وعده‌هایی که بعضا عملی نمی‌شود مردم را ناامید کرد.

گفته‌های استاندار در حالی مطرح می‌شود که پیش از این وی و سایر مسؤولان شرکت ساخت و توسعه راه آهن کشور بارها از عدم تزریق به موقع اعتبارات به پیمانکاران و کمبود مصالح ساختمانی در اجرای این پروژه گله و شکایت کرده بودند و هر بار وعده افتتاح این پروژه را به سال بعد موکول کرده بودند. حال باید نشست و دید آخرین وعده استاندار گیلان در خصوص مهمترین پروژه ریلی استان تا پایان تابستان چه سرانجامی خواهد داشت؟

لازم به ذکر است؛اسفند سال گذشته «هادی رحمانی»، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به نیاز ۱۶۰۰ میلیارد تومانی تکمیل راه آهن گیلان(آستارا_کاسپین _رشت) ازاتصال مسیر رشت به کاسپین تا اواخر خرداد ۱۴۰۲خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.