بخشنامه های دولت گذشته، تولید و صادرات گیلان را نابود کرد

انتقاد رییس اتاق بازرگانی گیلان ؛

0 228

رییس اتاق بازرگانی گیلان با انتقاد از برخی مصوبات تجاری در دولت گذشته،این مصوبات را باعث نابودی تولید و صادرات در استان اعلام کرد.

«قاسم رضائیان» در جلسه با فعالان تجاری و اقتصادی لاهیجان با اشاره به صدور برخی مصوبات و بخشنامه ها در دولت گذشته اظهار کرد: بخشنامه‌هایی در گیلان مصوب شد که منجر به نابودی تولید می‌شود. ما به استاندار وقت گیلان تذکرات لازم را دادیم که این مصوبات شبهه‌دار است ولی توجه‌ای صورت نگرفت و منجر به نابودی تولید و صادرات در گیلان شد.

رییس اتاق بازرگانی گیلان همچنین با اشاره به سهم ناچیز واردات روسیه از ایران گفت: از فرصت تحریمی روسیه نهایت بهره را نبردیم.

وی با اشاره به واردات ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه از کشورهای مختلف و سهم ناچیز ایران از این واردات، گفت: در سالیان گذشته از این ظرفیت به خوبی بهره مند نشدیم به طوری که قبل از تفاهم نامه اوراسیا ۹۹۶ میلیون دلار و بعد از آن به یک و یک دهم میلیارد رسیده است که نشان دهنده عقب ماندگی در صادرات ما به این کشور است.

رضائیان با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صادرات تنها راه خروج کشور از مشکلات اقتصادی است: کماکان در حوزه اقتصاد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

وی، محصولات کشاورزی تولید شده در گیلان را در جهان‌ بی نظیر دانست و تصریح کرد: بهترین چای، برنج، فندق، زیتون، کیوی و بادام دنیا در گیلان تولید می‌شود که برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال نیازمند مدیریت صحیح در این حوزه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.