اطلس سرمایه‌گذاری گیلان ایجاد شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان؛

0 203

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از راه‌اندازی اطلس سرمایه گذاری گیلان در بستر ژئو پرتال SDI استان خبر داد.

«وحید طیفوری» با تاکید به اینکه اطلس سرمایه گذاری بعنوان یکی از کاربردهای زیرساخت داده مکانی، نقش مهمی در کمک به جذب و توسعه سرمایه گذاری در استان دارد افزود: اطلاعاتی که در این بستر قرار می‌گیرد به‌روزترین اطلاعات بوده و مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی است؛ ازاین‌رو ادغام و انطباق این اطلاعات می‌تواند امکان اصلاح بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات فنی در زمینه داده و اطلاعات مکانی موجود در کشور را فراهم کند.
طیفوری، افزود: پیگیری استقرار زیرساخت داده مکانی از سال ۱۳۹۵ در استان آغاز شد و طی این چند سال ضمن انتقال دانش و مباحث فنی به کارشناسان دستگاه‌ها، ژئوپرتال استانی SDI به بهره‌برداری رسیده و تعدادی از سرویس‌های داده مکانی برخی از دستگاه‌های اجرایی استان همراه با فراداده‌ها در این بستر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها نمی‌توانند اطلاعاتی را که با بودجه عمومی دولت تهیه کرده‌اند منحصراً برای استفاده خود نگه دارند و این اطلاعات باید به‌عنوان کالای عمومی برای توسعه و آبادانی کشور مورد استفاده قرار بگیرد. کامل‌بودن اطلاعات مکانی در اطلس سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب کمک به جذب سرمایه در استان شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت داده مکانی این امکان راه فراهم می‌کند که از یک سو همه دستگاه‌های اجرایی با توجه‌ به سطوح دسترسی تعریف شده و در تعامل رسمی با یکدیگر به داده‌ها و اطلاعات مکانی همدیگر دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر داده‌ها و اطلاعات مکانی قابل‌ انتشار در اختیار سایر کاربران عمومی نیز قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.