برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها در بندرانزلی

0 312

مراسم روز جهانی تالاب‌ها به همت انجمن طرفداران توسعه‌ی انزلی و با محوریت تالاب و ممنوعیت شکار پرندگان، در مرکز بازدیدکنندگان تالاب این شهرستان ساحلی برگزار شد.

مراسم روز جهانی تالاب در انزلی در این مراسم دبیر کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه‌ی انزلی به اهمیت تالاب و نقش سازمان های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست اشاره و اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد در زمینه‌های گوناگون از جمله امور فرهنگی، زیست محیطی و … فعالیت می‌کنند و تلاش افراد در این سازمان ها برای دستیابی به منافع عمومی است.

مراسم روز جهانی تالاب«محمد کهنسال» پیگیری مسایل زیست محیطی را از مهم‌ترین محورهای فعالیت سازمان های مردم نهاد برشمرد و افزود: برخی از سازمان‌های مردم نهاد درجهت حفظ و نگهداری محیط زیست تلاش می‌کنند تا شهروندان از جامعه‌ای سالم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه “زندگی در تالاب ها شکوفا می‌شود” شعار امسال روز جهانی تالاب ها است، بیان کرد: تالاب ها به دلیل داشتن ویژگی‌های دو اکوسیستم آب و خشکی، از بالاترین میزان تنوع زیستی برخوردار هستند.

دبیر کمیسیون محیط زیست انجمن طرفداران توسعه‌ی انزلی همچنین به جایگاه اداره‌ی حفاظت محیط زیست درجهت نگهداری از تالاب از جمله پیشگیری از شکار بی رویه‌ی پرندگان اشاره و تصریح کرد: موجودات زنده همانند یک زنجیره‌ی به هم پیوسته هستند و درصورت از بین رفتن یکی از موجودات، تمامی این چرخه‌ی زیستی دچار مشکل خواهد شد. بنابراین به دلیل اهمیت موضوع، محوریت مراسم امسال را ممنوعیت شکار پرندگان قرار دادیم.

کهنسال در پایان عنوان کرد: این مراسم به همت انجمن طرفداران توسعه‌ی انزلی و  مشارکت نهادهای مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، موسسه‌ی موج شکن و با حمایت مرکز زبان بین الملل انزلی و انزلی کافه برگزار شد.

گفتنی است مراسم روز جهانی تالاب ها در بندرانزلی در قالب کارگاه‌های نقاشی، قصه نویسی و اوریگامی؛ طی دو روز برای جمعی از دانش آموزان دختر و پسر این شهرستان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.