بی اعتنایی مالکان به ایمن سازی ساختمانها

کمتر از 10 درصد ساختمانهای پرخطر ایمن سازی شده اند

0 135

 رییس سازمان آتش نشانی رشت از ایمن سازی کمتر از ۱۰ درصد از ساختمانهای ناایمن رشت خبر داد و گفت: مالکان ساختمانهای پرخطر اعتنایی به اخطارهای آتش نشانی نمی‌کنند.

شهرام مومنی به مرور گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون به بالغ بر ۴۷۰ ساختمان ناایمن رشت شامل شامل پاساژها، بازارهای سرپوشیده، بیمارستانها و مراکزدرمانی و هتلها اخطار ایمن سازی و طرح‌های پیشگیرانه دادیم اما از سوی مالکان این واحدها نسبت به رفع خطر بی اعتنایی شده است و شاید کمتر از ۱۰درصد ایمن سازی انجام شده باشد.

 وی اظهار کرد: پرخطر‌ترین این اماکن شامل تالارهای پذیرایی،کارخانجات، مجتمع‌های تفریحی و پارک‌هاست که تیم‌های عملیات آتش نشانان به همراه فرماندهان و معاونین ماهانه از آنها پایش انجام می‌دهند. متأسفانه به رغم اجرای طرح‌های پیشگیرانه ولی اتفاق خاصی در رابطه با ایمن سازی ساختمانها اتفاق نمی‌افتد.

 مومنی تصریح کرد: اغلب ساختمانهای پزشکی با پروانه مسکونی احداث می‌شوند اما با کاربری تجاری و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و موارد ایمنی در آنها رعایت نشده است. این درحالیست که این ساختمانها طبق ماده ۲۴ماده ۵۵ قانون که کاربری مسکونی‌ها دارند به شرط رعایت موارد ایمنی قادر به فعالیت بعنوان مطب، دفتر روزنامه و .. خواهند بود.

لازم به ذکر است: پیشتر آتش نشانی شهرداری رشت از ساختمان پزشکان آتیه و دانا و نیز مراکز تجاری سالار، آرسن، قدیری،کاروانسراها و طاقی‌های قدیمی بازار بزرگ رشت بعنوان پرخطرترین مراکز نا ایمن نام برده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.