تالاب بین المللی یا زباله دانی؟

لاشه های مرغ های تلف شده مرغداری ها در تالاب انزلی رها شدند

0 169

لاشه‌های مرغ تلف شده واحدهای طیور به جای دفن بهداشتی، سر از تالاب انزلی درآوردند.

روز گذشته قایقران تالاب انزلی تصاویری از رهاسازی لاشه‌های مرغ در تالاب انزلی منتشر کردند که مشخص نیست این مرغها به علت چه نوع بیماری تلف شده‌اند و منشا رها سازی این لاشه‌ها مربوط به مرغداری های کدام شهرستان در حاشیه تالاب انزلی است؟

بیش از ۲۰۰ واحد مرغداری از مجموع ۹۰۰ مرغداری گیلان در حوزه شهرستان صومعه سرا و بالغ بر ۴۰ واحد تولید مرغ گوشتی در شهرستان بندرانزلی فعالیت دارند. با این حال به گفته مدیران محیط زیست شهرستانهای انزلی و صومعه سرا به مرور؛ منشا رها سازی این لاشه ها، مرغداری‌های اطراف تالاب انزلی نبوده و این لاشه‌ها به همراه جریان آب از مناطق بالادست حوزه آبریز تالاب انزلی انتقال یافته‌اند.

«سید حسن جعفری» مدیر اداره محیط زیست بندرانزلی با رد رها سازی لاشه مرغ ها توسط واحدهای مرغداری این شهرستان به مرور اظهار کرد: تمامی واحدهای مرغداری این شهرستان در بخش غربی آبکنار و در یال شمالی تالاب انزلی واقع شده‌اند و به دلیل نظارت‌های متعدد و همکاری دهیاری‌های منطقه، اطمینان داریم رها سازی این لاشه ها در محدوده شهرستان بندرانزلی اتفاق نیافتاده است.

 همچنین «امین آقایی» مدیر اداره محیط زیست شهرستان صومعه سرا که قطب تولید پرورش مرغ گوشتی استان است نیز با رد این ادعا به مرور تأکید کرد: کلیه لاشه‌های مرغ در کشتارگاه‌ها و واحدهای مرغ گوشتی این شهرستان به پودر مرغ تبدیل می‌شوند و در این خصوص نظارت سختگیرانه‌ای از سوی محیط زیست اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اثبات رها سازی لاشه مرغ‌ها به درون تالاب انزلی توسط واحدهای مرغداری این شهرستان نیازمند بررسی‌های کارشناسی و مدارک بیشتری هستیم افزود: پیگیری‌های ما از رها سازی این لاشه‌ها در رودخانه توسط یک واحد مرغداری در شهرستان ماسال حاکیست و برای اثبات این موضوع و رسیدگی‌های قضایی در حال پیگیری هستیم.

لازم به ذکر است: ورود زباله و پساب های فاضلاب شهری و صنعتی شهرهای حاشیه تالاب انزلی، از سالهای گذشته حیات این تالاب را در معرض تهدید قرار داده. طبق آخرین آمارهای موجود محیط زیست استان، روزانه ۱۵ تن زباله و سالانه ۳۸۰ هزار مترمربع فاضلاب و ۴۰۰ هزار مترمکعب پسآب به تالاب انزلی وارد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.