تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی

0 344

طبق آمارهای پلیس راه استان در زمستان سال گذشته  در طی ۱۰۳ مورد تصادف ، ۱۱۲  نفردر مناطق کوهستانی و جلگه ای گیلان جان خود را از دست دادند.

عدم توجه به جلو و رعایت نکردن سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل تصادفات در محورهای مواصلاتی گیلان بوده است.

سرهنگ «حسین محمدپور» رییس پلیس راه گیلان از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در استان خبر داد و گفت در دو ماه گذشته بسیاری از خودروهای متخلف توقیف شده اند.

وی از کاهش تلفات جاده ای بعد از اجرای این طرح خبر داد و افزود: سال گذشته طی آذرماه  تصادفات جاده ای دراستان منجر به کشته شدن ۲۸ نفر شد که این تعداد در آذرماه امسال به ۱۶نفر کاهش یافته است.

وی گفت: پلیس نامحسوس در زمان اجرای این طرح  به محورها اعزام می شوند که برخورد با متخلفان حادثه ساز  تشدید شده و دستور قضایی برای  توقیف خودروهای این متخلفان نیز صادر شده است.

محمدپور سرعت غیرمجاز، لایی کشی، تغییر مسیرهای ناگهانی، سبقت های غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی و داشتن چراغ های سالم را از جمله این تخلفات حادثه ساز عنوان کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز و افرادی خواند که با رفتار ترافیکی خود راه ها را ناامن می کنند و موجب ایجاد خطر و حادثه برای خود و دیگران می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.