حاشیه های هیات بوکس گیلان؛حذف دو قهرمان

0 932

حاشیه ها در هیات بوکس گیلان ادامه دارد . دو ورزشکار این رشته به نام های مجید کریمی و علی عیسایی که در مسابقات انتخابی بوکس قهرمانی گیلان روی سکوی نخست قرار گرفته بودند، و انتظارها این بود که هیات بوکس استان، نام این دو تن را در تیم منتخب گیلان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی قرار دهد، اما در کمال تعجب دو ورزشکار دیگر به نام های شاهین عطایی و علیرضا فیضی جایگزین آنها شدند.

به گزارش مرور، فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران، همه ساله در آبان ماه مسابقات انتخابی تیم ملی در رده بزرگسالان را برگزار می کند تا نفرات برتر با حضور در اردوهای تیم ملی، برای شرکت در مسابقات بین المللی در آمادگی همیشگی به سر ببرند.

امسال نیز مسابقات بوکس قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی، ۲۳ آبان ماه در ارومیه برگزار خواهد شد و به همین منظور، استان‌های مختلف کشور، مسابقات انتخابی خود را اوایل آبان ماه برگزار کرده‌اند و باید لیست تیم منتخب خود را تا ۱۹ آبان ماه به فدراسیون ارائه دهند.

هیات بوکس گیلان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با برگزاری مسابقات انتخابی بوکس استان، در تاریخ سوم آبان، نفرات برتر خود را انتخاب کرد. این افراد ۱۳ آبان ماه در یک مسابقات درون اردویی شرکت کردند تا نفرات نخست به عنوان تیم منتخب استان به فدراسیون معرفی شوند، اما ظاهراً انتخاب این نفرات برای هیات بوکس استان گیلان چندان هم بی حاشیه نبود.

سعید نوری یکی از مربیان سازنده بوکس استان گیلان که اهل شهرستان ماسال است، ضمن اعتراض شدید به این لیست و عملکرد رئیس هیئت استان در انتخاب نفرات برتر به ما می‌گوید: دو تن از ورزشکاران من به نام های مجید کریمی در وزن ۵۷ کیلوگرم و علی عیسایی در وزن ۶۳ کیلوگرم در مسابقات انتخابی استان اول شده و قاعدتاً باید در مسابقات درون اردویی که ۱۳ آبان ماه برگزار شد، شرکت داده می شدند تا بتوانند کسب سهمیه کنند، اما متاسفانه این دو ورزشکار علیرغم دعوت، به دلیل عدم اطلاع رسانی به آنها، در مسابقات حاضر نبوده و دو ورزشکار دیگر به نام های شاهین عطایی و علیرضا فیضی که اتفاقاً آنها هم اهل ماسال هستند در این مسابقات شرکت کردند و به عضویت تیم منتخب گیلان درآمدند و عازم مسابقات قهرمانی کشور هستند.

وی افزود: وقتی به رییس هیات استان معترض شدیم که چرا ورزشکاران ما را مطلع نکردید گفتند، ما در تلگرام اطلاع رسانی کردیم و شما غیبت داشتید، در حالی که این شبکه اجتماعی فیلتر هست و قاعدتاً روش های اطلاع رسانی مناسب تری مثل اطلاع از طریق اداره ورزش شهرستان و یا هیات بوکس شهرستان و یا حتی تماس مستقیم با من یا ورزشکاران باید لحاظ می‌شد نه اینکه از طریق تلگرام اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: اما شنیده‌ها حاکی است رییس هیات بوکس شهرستان از زمان و مکان مسابقات درون اردویی مطلع بوده و بدون اینکه به ورزشکاران ما اطلاع دهد، دو تن از شاگردان خود را به این مسابقات می‌فرستد و رییس هیات استان هم، که چیزی به پایان عمر مدیریتی اش در هیات بوکس استان گیلان نمانده است، معلوم نیست به چه دلیل اعتراضی نکرد. در حالی که آن دو ورزشکار باید ابتدا در مسابقات شهرستان ماسال مقابله ورزشکاران ما مبارزه می کردند و پیروز می شدند، و بعد به مسابقات انتخابی استان می‌رفتند و بعد از کسب عنوان می توانستند به مسابقات درون اردویی بروند. ولی معلوم نیست با کدام رابطه و لابی مستقیم سر از مسابقات درون اردویی درآوردند و اکنون در حال اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی هستند.

نوری افزود: با این اتفاق حق ورزشکاران ما نادیده گرفته می شود و تلاش‌های یکساله آنها هم هدر می رود، تماس‌های مکرر من با رییس هیات هم بی نتیجه بود و تنها امیدمان انعکاس شکایتمان نزد مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان است.

این مربی بوکس تصریح کرد: فرصت چندانی تا ۱۹ آبان که روز اعلام اسامی منتخب استانها به فدراسیون است نداریم و متاسفانه تعطیلات را هم در پیش رو داریم و اگر خانم بخشی به دادمان نرسد ورزشکاران ما که هردو صاحب مدال کشوری و ملی پوش هستند باید یک سال دیگر پشت خط بمانند.

گفتنی است هیات بوکس استان گیلان مدتهاست دچار چالش مدیریتی هست و امین قاسمی‌پور که روزگاری بوکسور شایسته ای بود، هرگز نتوانست انتظارها را در بخش مدیریتی این هیات برآورده کند و هر بار حاشیه ای جدید ازاین هیات بلند می شود.

لازم به ذکر است، یوسف کوهی رییس هیات بوکس شهرستان ماسال هم یک مسابقات دوستانه بین منتخب استان گیلان و منتخب شهرستان ماسال در تاریخ دهم آبان ماه (یعنی بین مسابقات انتخابی بوکس استان و مسابقات درون اردویی) با حضور امین قاسمی‌پور ربیس هیات استان ترتیب می دهد بدون اینکه به دو بوکسور ماسالی که در مسابقات انتخابی استان قهرمان شدند، اطلاع دهد. البته کسی حتی به ذهنش خطور نمی کند که دست امین قاسمی‌پور اینگونه زیر ساطور رییس هیات شهرستان برود تا شاگردانش را جایگزین قهرمانان شهر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.