حضور کمرنگ ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب گیلان

0 473

یک ناشر گیلانی می گوید: مکان نامناسب ، تبلیغات کم و حضور کمرنگ و شرکت نکردن ناشران بزرگ کشور از ضعف های بزرگ نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان است.

« شادی پیروزی » مدیر مسئول انتشارات فرهنگ ایلیا در گفتگو با مرور با اشاره به اینکه سالهاست مکان برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان بازسازی نشده است افزود: ناشران گیلانی باید در کنار ناشران کشور بیشتر مطرح شوند. با توجه به اینکه نمایشگاه بین المللی است ، ناشران گیلانی مجالی برای دیده شدن ندارند. از سوی دیگر حضور یک مسوول کشوری در روز افتتاحیه نمایشگاه می تواند در استقبال و بیشتر دیده شدن آنان تاثیر گذار باشد.

این ناشرگیلانی با انتقاد از حضور کتابفروشی ها در نمایشگاه کتاب ادامه داد: نمایشگاه کتاب فرصتی است برای حمایت از ناشران گیلانی و می بایست ناشرانی که کتابفروشی دارند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

پیروزی تاکید کرد: متاسفانه در گیلان ناشر فعال  به اندازه انگشتان دست نداریم و این یک ضعف است .

حضور ۴۰۰ ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب گیلان

« فیروز فاضلی » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با حضور ناشران مختلف از سراسر کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی استان در رشت برپا می‌شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین برنامه‌های فرهنگی در استان است و اکثر کسانی که دغدغه کار فرهنگی دارند نیز در این حوزه فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور و فعالیت بیش از ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب استان افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان متشکل از ۲۰۰ غرفه است و درمراسم افتتاحیه نیز از ۳ ناشر گیلانی، یک کتاب‌فروش، نشریه و مؤلف بخش کودک تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های ناشران مطرح کشور نیز در غرفه‌های نمایشگاه کتاب گیلان عرضه می‌شود خاطرنشان کرد: برنامه‌های جنبی مانند قصه‌خوانی، رونمایی از کتاب و معرفی‌ باشگاه‌های کتابخوانی نیز برای نمایشگاه کتاب گیلان پیش‌بینی شده است.

فاضلی بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب امسال را شامل بخش‌های آموزشی، هنری، دانشگاهی، پزشکی، کودک و حقوق بیان کرد و افزود: بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در بخش‌های مرتبط در غرفه‌ها، کتاب عرضه می‌کنند.

به گزارش تسنیم، پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از ۲۶ آبان تا یکم آذر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان برپا می‌شود و علاقمندان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ شب می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.