دو فوریت خرید عمارت دانشسرا به تایید شورای شهر رسید

0 665

با تصویب طرح دو فوریتی از سوی شورای شهر رشت، شهرداری درچهارچوب قانونی اقدام به خرید ساختمان دانشسرا می‌کند.

عمارت میراثی دانشسرای رشت که روزهای گذشته اخبار زیادی درباره تخریب سقف آن و جمع آوری کمک های مردمی برای زنده نگاه داشتن آن رسانه ای شد، با تصویب شورای شهر رشت خریداری می شود.

نگرانی از تکرار تجربه تخریب خانه ابتهاج و بسیاری دیگر از بناهای میراثی که در سایه بی توجهی دستگاههای ذیربط به ورطه تخریب و نابودی کشیده شدند، اینبار شورای شهر رشت را بر آن داشت تا نسبت به صدور مجوز به شهرداری رشت در خرید این عمارت تاریخی اقدام کند.

«فرهام زاهد» رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت در خصوص جزییات این طرح به مرورگفت: در این طرح شهرداری را ملزم به خرید این بنای تاریخی کردیم. اینکه این کار در چه زمانی با چه مبلغی انجام شود منوط به موافقت خانواده صاحب ملک با وکلا است.

زاهد افزود: شورای شهر رشت با موافقت همه اعضا به تصویب این طرح اقدام کرده است و تا زمان موافقت صاحب ملک برای فروش، شهرداری اقدامات حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

در همین رابطه «مسعود حلاج پور» مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز به مرور گفت: دانشسرا از نظرقانونی دارای مالک خصوصی است و میراث فرهنگی در صورت تامین اعتبار فقط می تواند سقف این عمارت را ترمیم کند. متاسفانه به دلیل عدم مسوولیت پذیری و نبود توسعه یافتگی فرهنگی درمالکین خصوصی بناهای تاریخی، شاهد این قبیل اتفاقات هستیم.

وی اضافه کرد: برای رفع خطر تخریب این بنا، در بازدیدی که به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان و یکی ازاعضای شورای شهر از بنای دانشسرا انجام شد، با توجه به اینکه شورای شهر برای خرید این بنا اعلام آمادگی کرده ، میراث فرهنگی نیز آماده است درخصوص صدور مجوز تغییرکاربری ملک به کاربری گردشگری همکاری کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.