سد شفارود از رهاشدگی تا نپرداختن حقوق کارگران

اصرار بی فایده بر سر یک پروژه؛

0 177

نماینده کارگران کارگاه سد شفارود از مشکلات کارگران اخراج شده این کارگاه سخن گفت.

ماسال‌نیوز نوشت: پوربابک نماینده کارگران شفارود با بیان اینکه از برج ۵ سال ۱۴۰۰ تا برج ۱۰ سال گذشته کارگران کارگاه سد شفارود اخراج شدند، گفت: یک سال است که بیمه کارگران پرداخت نشده است. کارگران را دم عید بیکار کردند. بیمه کارگران را پرداخت نکردند و کارگران از بیمه بیکاری محروم هستند.

وی افزود: ظاهراً مسئولان استان و شهرستان بی خیال پروژه شده‌اند.  از برج ۵ سال ۱۴۰۰ کارگاه تعطیل است.

پوربابک در بخشی از این گفتگو گفت: علیرغم صحبت های ریاست دادگستری استان گیلان مبنی بر پرداخت حقوق بیکاری، کارگران را دم عید از کار بیکار کردند و حقوق بیکاری هم دریافت نمی‌کنیم. بر این اساس ۱۱۰۰ خانوار از نان خوردن افتاده‌اند.

به گفته وی، پروژه احداث سد شفارود از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و اکنون با گذشت حدود ۱۰ سال پیشرفت قابل توجهی نداشته است. کارگاه سد بارها تعطیل شد و اخیراً نیز در اقدامی عجیب ۱۱۰۰ کارگر پروژه اخراج شدند.

این پروژه در همان زمان مخالفت های فعالان محیط زیست را در پی داشت و موجب آثار بسیار بد محسط زیستی از قبیل  تخریب منابع طبیعی و اکوسیستم جنگلی، تخریب زیستگاه‌های گیاهی و جانوری و رویشگاه‌های بزرگ گیاهی درمعرض خطر انقراض، بروز آلودگیهای غیرقابل جبران محیط زیستی وعدم توجه به بافت فرهنگی و محل زندگی مردم و حیات وحش بارها مورد مخالفت فعالین زیست محیطی قرار گرفته بود. با این حال مسوولان وقت اصرار زیادی بر انجام آن داشته و تاکنون به گفته نماینده تالش این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی متوقف شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.