سه درصد، سهم گیلان از دانشجویان تحصیلات تکمیلی

0 583

احمد دنیامالی، نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان سهم سه درصدی گیلان در حوزه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را ناکافی برآورد کرد.

به گزارش تسنیم دنیامالی در این جلسه مدعی شد گیلان می‌تواند سهم خود از کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور را تا ۱۷ درصد افزایش دهد.

این انتقادات درحالی مطرح شد که پیش از این احمد رضی، رییس دانشگاه گیلان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید وعده داده بود هفت رشته گرایش در دوره دکترا و شش رشته گرایش در دوره کارشناسی ارشد به چارت تحصیلی این دانشگاه اضافه خواهد شد.

دنیامالی در ادامه این جلسه از دانشگاهیان درخواست کرد تحقیقاتشان در حوزه کشتیرانی بیشتر شود چراکه کار قابل دفاعی در زمینه کشتیرانی و سهم ایران از دریای خزر انجام نگرفته است. استان گیلان بیش از ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی با دریای خزر دارد و توسعه گردشگری و صادرات این استان با حیات آبی آن رابطه‌ای تنگاتنگ دارد.

فاصله گرفتن دانشگاه از مسائل جامعه و عدم استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی نهادهای علمی در استان سبب شده با وجود ظرفیت بالای گیلان برای توسعه اقتصادی، این استان نتواند سهم قابل توجهی از تولید و توسعه کشور را از آن خود کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.