طرح های کالا کارت و مهریار، ابزارهای کمک معیشتی برای آحاد مردم

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر گیلان خبر داد؛

0 155

مدیر شعب بانک«قرض الحسنه مهرایران» از رشد ۲۴ درصدی منابع مالی این بانک در گیلان خبر داد.

«محمدرضا نجفی شعاع» مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر گیلان، در نشست خبری با رسانه های استان تصریح کرد: منابع بانک قرض‏الحسنه مهر ایران با اعتماد و حمایت‏های مردم از مرز ۲۰۰ همت عبور کرد. از ابتدای سال جاری، این بانک ۳۰ درصد رشد منابع داشته که این رقم در استان ۲۴ درصد بوده است.

درحالیکه نسبت کفایت سرمایه از سوی بانک مرکزی به بانک‏ها ۸ درصد ابلاغ شده این عدد در بانک قرض‏الحسنه مهر ایران ۸.۸ درصد است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر گیلان در ادامه با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده افزود: در بانک قرض‏الحسنه مهر ایران با توجه به پرداخت ۸۰ درصدی منابع جمع آوری شده، نسبت مطالبات به مصارف زیر نیم درصد بوده که این موضوع حاکی از خوش حسابی مشتریان بانک است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گیلان با بیان اینکه سرمایه مناسب و کافی، یکی از الزامات حفظ سلامت نظام بانکی است تصریح کرد: درحالیکه نسبت کفایت سرمایه از سوی بانک مرکزی به بانک‏ها ۸ درصد ابلاغ شده با افتخار اعلام می‏کنیم این عدد در بانک قرض‏الحسنه مهر ایران ۸.۸ درصد است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ ساله بانک قرض الحسنه مهر، تعداد مشتریان بانک را ۱۵ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: این آمار رشد ۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‏دهد.

در ادامه نشست، نجفی شعاع، ضمن بیان اینکه بانک قرض‏الحسنه مهر ایران درصدد است باری از دوش اقشار کم بضاعت جامعه بردارد، افزود: تعداد ۱۲.۸۰۰ فقره وام کمیته امداد به مبلغ ۱۱.۱۰۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که سهم گیلان ۳۵۳ فقره به مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال بوده است. همچنین ۵.۷۰۰ فقره وام سازمان بهزیستی به مبلغ ۵.۱۰۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که سهم استان، ۱۵۲ فقره به مبلغ ۱۵۷ میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال و بیماران معسر، بیان کرد: ۱۶.۰۰۰ فقره وام اشتغال استانداری به مبلغ ۱۶.۲۵۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که سهم گیلان ۶۳۰ فقره به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است. در زمینه بیماران معسر، ۳۶.۰۰۰ فقره وام به مبلغ ۱۱.۵۰۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که در استان گیلان ۱.۷۷۰ فقره به مبلغ کل ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نجفی شعاع در ادامه به آمار بالای افتتاح حساب و درخواست وام به‌صورت غیرحضوری، به عنوان یکی از مهمترین خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: تعداد تسهیلات آنلاین پرداخت شده به مشتریان به صورت غیرحضوری در یک سال اخیر برابر ۴۳۵.۰۰۰ فقره به مبلغ ۱۴۰.۰۰۰ میلیارد ریال بوده که سهم گیلان ۹.۵۰۰ فقره به مبلغ ۳.۱۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان این مطلب که تسهیل فرآیند دریافت وام قرض‌الحسنه برای آحاد جامعه جزو آرمان‏های بانک قرض‏الحسنه مهر ایران است، بیان کرد: در یک سال اخیر، مجموع تسهیلات پرداخت شده ازدواج در بانک قرض‏الحسنه مهر ایران در کشور بالغ بر ۳۴.۲۰۰ فقره به مبلغ بالغ بر ۵۴،۰۰۰ میلیارد ریال بوده است که در استان بالغ بر ۷۰۹ فقره به مبلغ بالغ بر ۱.۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. همچنین، بالغ بر ۳۵.۱۰۰ فقره تسهیلات فرزندآوری در کشور به مبلغ بالغ بر ۱۵.۸۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده که در استان بالغ بر ۵۳۲ فقره به مبلغ بالغ بر ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نجفی شعاع، ضمن بیان اینکه بانک قرض‏الحسنه مهر ایران به سمت صفر کردن کارمزد تسهیلات بانکی پیش می‏رود، افزود: بانک قرض‏الحسنه مهر ایران به منظور افزایش قدرت خرید کالا و خدمات آحاد جامعه، طرح کالا کارت را ارائه داده است تا مشتریان بدون سپرده گذاری از مزایای آن بهره مند شوند. همچنین جهت افزایش سطح رفاهیأت پرسنل سازمان‏ها، ادارات و شرکت‏ها، طرح مهریار را در راستای بهبود معیشت آنان ارائه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.