ازدواج؛ عامل فرار دختری دیگر از روستای رومینا

0 539

برگ‌های تقویم ورق خورد و ۱۹ روز از مرگ رومینا اشرفی به دست پدرش گذشت.

تفاسیر متعددی از این ماجرای وحشتناک منتشر شد، اما وضعیت زندگی در سفیدسنگان تغییر محسوسی نکرده است. اما امروز واقعه دیگری از این روستای پرماجرا و مرموز مخابره شد.

یکی از اهالی سفیدسنگان در تماس با خبرنگار مرور، نخستین فرار پس از قتل رومینا را گزارش کرد. وی درباره چگونگی این موضوع گفت: دختر نوجوان یکی دیگر از اهالی روستا شامگاه یکشنبه ۱۸ خرداد از خانه فرار کرده است. این منبع محلی از افشای نام و نشان این دختر خودداری کرد.

پیگیری‌ها از دیگر منابع محلی درستی این خبر را ثابت کرد. خبرهای اولیه حکایت از آن دارد که دختر دانش‌آموز کلاس هفتم مدرسه راهنمایی شهید پورحنیفه سفیدسنگان با پسری ۱۸ ساله و اهل همین منطقه فرار کرده است. هدف از این اقدام ازدواج این دو تن بوده و این نوع فرار در اصطلاح «ازدواج ربایشی» نامیده می‌شود. این سبک از ازدواج عموما به دلیل مخالفت خانواده دختر با ازدواج فرزندشان اتفاق می‌افتد.

هرچند اعضای خانواده این دختر صبح امروز راهی دادگستری بخش حویق تالش شدند. چیزی که تا این لحظه می‌دانیم این است که موضوع ناپدید شدن دخترشان را به اطلاع مرجع قضایی رسیده است اما چگونگی پیگیری قضایی این ماجرا هنوز مشخص نیست.

نکته جالب توجه این رویداد بی خبری مسئولان محلی حویق و تالش از این خبر داغ تا ظهر امروز بود. خبرنگار مرور ضمن تماس با مقامات محلی خبر اولیه این اتفاق را در اختیار آنها گذاشت.

مسئولان منطقه با تمام توانایی خود تلاش کردند قتل رومینا را نخستین مورد از اتفاقات این روستا معرفی کنند. اما حقیقت راه خود را باز می‌کند و با این فرار دیگر چیزی برای توجیه باقی نمی‌ماند.

در همین زمینه کاظم رزمی بخشدار حویق در گفت و گو با ما ضمن تایید موضوع بیان کرد: در پی این اتفاق پیگیری های لازم به عمل آمده تا با پادرمیانی مراجع قضایی و بهزیستی و مشورت با خانواده ها و دخترو پسر موضوع به خوشی حل و فصل شود و شاهد وقایع تلخ نباشیم. وی تاکید کرد: این موضوع در حال پیگیری است و تلاش مسوولان این بخش ادامه دارد.

همچنین بهزیستی گیلان از وقوع این حادثه ابراز بی اطلاعی کرده و هر گونه اقدام را منوط به اقدام قضایی می دانند. با این حال بازرس بهزیستی گیلان در تماس با مرور  خبر از پیگیری موضوع از طریق مسوولان شهرستان و استان و اعزام ۱۲۳ تالش به محل فرار دختر سفیدسنگانی داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.