فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله از دست نرود

استاندار گیلان:

0 601

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو گفت: نباید این فرصت تاریخی از دست برود.

«اسدالله عباسی» در جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله در فهرست میراث یونسکو افزود: ثبت جهانی ماسوله به عنوان اولین اثر تاریخی از گیلان، در معرفی سابقه تاریخی استان و ایران به جهانیان اثرگذار است و این موضوع بخش‌های مختلف مرتبط با توسعه گیلان و تقویت اقتصاد پایدار را رونق می‌بخشد.

استاندار گیلان با تصریح اینکه نباید فرصت تاریخی ثبت جهانی ماسوله از دست برود، افزود: شورای اسلامی و شهرداری، ضمن انجام وظایف محوله، از اعتباراتی که در اختیار دارند، استفاده کنند و در آینده‌ای نزدیک؛ در سفر به فومن، شورای اداری شهرستان تشکیل می‌شود تا مدیران دستگاه‌ها گزارشی از فعالیت‌های انجام شده خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: صنایع دستی ماسوله در کنار معرفی آثار تولیدی هنرمندان استان، موجب توسعه گردشگری پایدار و دربردارنده منافع اقتصادی برای گیلان است و اقتصاد محلی را تحت تأثیر قرار داده و زمینه‌های رشد آن را فراهم می‌سازد.

در همین رابطه«حمزه خلیلی» رییس کل دادگستری استان نیز با حضور در ماسوله تأکید کرد: موانع ۱۵ گانه‌ای موجب عدم ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله شده است که باید هرچه زودتر و با عزم جدی و راسخ مدیران محلی و استانی مرتفع شود.

رییس شورای قضایی استان افزود: دستگاه قضایی نیز از تلاش‌های مدیران محلی در جهت ثبت این شهردر یونسکو حمایت کرده و در صورتی که با ترک فعل و اهمال مدیران این فرصت از استان گیلان سلب شود، برای مسؤولان متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و در چارچوب قانونی با آنان برخورد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.