لغو دوباره استیضاح شهردار رشت؛ تداوم تنش‌ها در شورا

0 459

جلسه استیضاح شهردار رشت امروز هم بار دیگر به علت غیبت پنج نفر از اعضا لغو شد.

در این رابطه «اسماعیل  حاجی‌پور» رییس شورای شهر رشت گفت: با وجود آنکه به همه‌ی اعضا تاکید کردم که در این جلسه حضور داشته باشند، اما باز هم پنج نفر غیبت داشتند.

او تاکید کرد: متاسفانه جلسه قبلی شورا پیرامون استیضاح شهردار هم به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

حاجی‌پور عنوان کرد: شهر به هیچ وجه نباید معطل تصمیمات ما بماند و هیچ کاری برای اعضای شورا مهمتر از حضور در این جلسه نبود.

در ادامه این جلسه و پس از لغو جلسه از سوی حاجی‌پور، اگرچه دو تن از اعضای شورا به صحن شورا آمدند اما حاجی‌پور جلسه را پایان یافته تلقی کرد و اجازه برگزاری آن را نداد.

درگیر لفظی میان فاطمه شیرزاد و اسماعیل حاجی‌پور نیز پایان‌بخش این جلسه بود. فاطمه شیرزاد با انتقاد از لغو جلسه گفت: لغو جلسه امروز ناشی از فرافکنی و بازی سیاسی بود. شیرزاد نسبت به لغو زودهنگام این جلسه برخلاف جلسات قبل نیز معترض شد.

در این جلسه اسماعیل حاجی پور، محمدحسن عاقل منش، محمدحسن علیپور، فرهام زاهد، احمدرمضانپور نرگسی، بهراد ذاکری و حامد عبداللهی حضور داشتند. فاطمه شیرزاد و رضا رسولی دیرتر از سایرین وارد صحن شدند.

پیش از این اعضای شورای شهر رشت ۱۱ سوال و حول محورهای قرارداد سرمایه گذاری گیل لند و تخلف رخ داده در سند مالکیت زمین این پروژه، مناقصه‌ی کارخانه کود آلی، عدم پرداخت بیمه و معوقات حقوق کارکنان شهرداری رشت، عزل و نصب های پی در پی مدیران میانی شهرداری، عدم ساماندهی مزار شهدای گمنام، عدم بهره‌برداری مناسب از اعتبارات اختصاص‌ یافته به سراوان و اهمال در اتمام پروژه های نیمه کاره عمرانی رشت از شهردار پرسیده بودند که ۶ نفر از آنان از جواب‌های ناصر حاج مخمدی قانع نشدند.

«احمد رمضانپور نرگسی، اسماعیل حاجی پور، حجت جذب، امیرحسین علوی، بهراد ذاکری و فرهام زاهد» ۶ عضوی هستند که از پاسخ های شهردار قانع نشدند.

هفته‌ی گذشته استیضاح «ناصر حاج محمدی» شهردار رشت از سوی اعضای شواری شهر اعلام وصول شد اما با توجه به اینکه قرار بود ۲۸ تیر جلسه استیضاح شهردار برگزار شود به دلیل آبستراکسیون تعدادی از اعضای شورا ، این جلسه به حد نصاب نرسید و استیضاح شهردار برگزار نشد.

گفتنی است، بی ثباتی درمدیریت شهری ، تغییرات پی در پی شهردار و استیضاح های مکرر شهرداران انتخابی از سوی منتخبین شورای اسلامی در رشت، موجب شده که بزرگترین شهر شمال کشور، سالی یک شهردار جدید به خود ببیند وعملا برنامه های بلند مدت عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی  مجالی برای اجرا در این شهر پیدا نکنند.

سال گذشته «میرشمس مومنی زاده» فرماندار وقت رشت به دلیل آنچه که پروسه‌ی کند انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر رشت عنوان شده بود، درخواست انحلال کتبی شورا را به استاندار ابلاغ کرد که مورد موافقت استاندار قرار نگرفت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.