فرصت ده روزه شهردار رشت برای پاسخگویی

0 348

شب گذشته در جلسه‌ی علنی شورای شهر رشت، طرح استیضاح «ناصر حاج محمدی » شهردار رشت اعلام وصول شد و حاج محمدی باید طی مدت‌ زمان ۱۰ روز و با نظر موافق اعضای شورا به ‌منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند.

استیضاح شهردار رشت که پیش از این یکبار در ۳۱ اردیبهشت سالجاری توسط اعضای شورای شهر کلید خورده بود و بعد از پاسخگویی حاج محمدی منجر به قانع شدن اعضای شورای شهر شده بود، اما با ادامه‌ پیدا کردن مشکلات شهر رشت و عنوان اعضا نسبت به بی توجهی شهردار به مشکلات و اعتبارات عمرانی رشت، بار دیگر با تکرار سوالات پیشین به جریان افتاد. در جلسه‌ی طرح سوال و پاسخ شهردار، ۶ عضو شورا قانع نشدند که روز گذشته این اعضا به طور رسمی استیضاح شهردار را اعلام وصول کردند.

«اسماعیل حاجی پور» رییس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و پنجاه و یکمین جلسه‌ی علنی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه از رسانه‌ها بابت حفظ آرامش فضای رسانه‌ای در جریان برگزاری طرح سؤال و موضوع استیضاح از شهردار رشت سپاسگزارم گفت: نتیجه استیضاح مشخص نیست اما به‌ طور یقین اگر اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که حاج محمدی همچنان شهردار رشت باقی بماند با تمام توان به وی کمک می‌کنیم و درغیر این صورت نیز برای وی در هر پست و جایگاهی که قرار است در آینده کسب کند آرزوی موفقیت داریم.

در ادامه « فاطمه شیرزاد» رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در گفت وگو با مرور، با وجود اینکه از پاسخهای شهردار در جلسه شب گذشته قانع شد اما  صادق نبودن حاج محمدی در اجرای وعده های داده شده در تکمیل پروژه های نیمه تمام و نداشتن برنامه مدون در شهرداری را از جمله دلایل احتمال استیضاح حاج محمدی عنوان کرد.

شیرزاد گفت: بسیاری از برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی رشت از سال گذشته به زمین مانده و کاری برای آنها انجام نشده .این درحالی است که این پروژه‌ها با کمترین بودجه و با دستور شهردار قابلیت اتمام داشتند. از این رو شهردار برای استیضاح نشدن و باقی ماندن در مدیریت شهرداری باید به شهروندان و اعضای شورای شهر تعهد بدهد به دنبال اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله برنامه های فرهنگی باشد.

 «امیرحسین علوی» دیگر عضو شورا نیز به مرور گفت: از هیچکدام از پاسخهای شهردار قانع نشدم . پاسخهای حاج محمدی در خصوص پروژه گیل لند و مناقصه‌ی کارخانه کود آلی برای من شفاف و رضایت بخش نبود و از همین حالا هم اعلام می‌کنم در جلسه‌ی استیضاح شهردار رای من منفی خواهد بود.

وی در خصوص باقی ماندن حاج محمدی در شهرداری رشت تاکید کرد: شورای شهر رشت دارای ۱۱ عضو است و باقی ماندن شهردار در پست خود به تصمیم ۷ عضو دیگر بستگی دارد. اما به احتمال زیاد حاج محمدی استیضاح خواهد شد.

«حجت جذب» نیز که از جمله سوال کنندگان از شهردار بود به مرور بیان کرد: کم کاری و بی توجهی حاج محمدی به بودجه و اعتبار۳۱ میلیارد تومانی که سال گذشته سازمان همیاری های شهرداری در سال گذشته در راستای ساماندهی پسماند در سراوان رشت به شهرداری رشت اختصاص داد برای من قابل قبول نیست.

وی افزود: متاسفانه شهردار آنقدر در جذب این اعتبار بی توجهی و فرصت سوزی کرد که اکنون ارزش ریالی آن با توجه به تورم نصف شده است. هیچکدام از پاسخهای شهردار در جلسه شب گذشته با دلیل و مدرک نبود و بنده برای همه‌ی این سوالات سند و مدرک دراختیار دارم که در جلسه‌ی استیضاح ارایه می‌کنم.

گفتنی است ادامه‌ی همکاری شهردار به عنوان مدیر شهرداری رشت وابسته به رای‌گیری و تصمیم نهایی در جلسه آتی شورا خواهد بود. پاسخ‌های حاج محمدی در شنبه‌ی آینده و قانع شدن یا نشدن اعضای شورای رشت مشخص می‌کند آیا وی بر مسند شهرداری خواهد ماند یا رشت باید به فکر شهردار جدید باشد.

ناصر حاج محمدی شصتمین شهردار رسمی شهررشت است که با احتساب سرپرستان شهرداری ، وی شصت و نهمین شهردار رشت طی ۱۱۲ سال اخیر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.