مدیر آبفای انزلی: شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

قطع و افت فشار آب در انزلی

0 531

اختلال در دسترسی  به آب از جمله گلایه‌هایی است که این روزها از سوی  مردم  مطرح می‌شود.  شستشوی دست‌ها و رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از انتقال  ویروس کرونا نخستین  اقدامی‌ست که به آن توصیه می‌شود و البته  فراهم نبودن  ماسک و ژل ضد عفونی به اندازه‌ی لازم  نیز بر اهمیت  شستشوهای مکرر می‌افزاید. اما  نگاهی به نظرات مردم انزلی حاکی از گله‌مندی عده‌ای از  قطع شدن آب و عده‌ای دیگر از افت قابل توجه فشار آب است.

مدیر امورآبفای انزلی در گفت و گو با مرور اظهار کرد: همه‌ی شهرهای گیلان  و حتی کشور  در تامین آب مورد نیاز برای شهروندان در سه، چهار  روز گدشته دچار مشکل هستند.

«محمود امیری» با بیان این که هم‌اکنون مصرف آب، بسیار بیشتر از تابستان است، افزود: مردم برای پیشگیری از بیماری به شستشوی مکرر دست‌ها، لباس‌ها و  استحمام بیشتر  روی آورده‌اند.  با توجه به توصیه ها، مردم باید  برای حفظ سلامت خویش به این موضوع پایبند باشند  و البته همین امرسبب می‌شود تا مصارف خانگی  آب  بیشتر از میزان تولید باشد.  بعضی از مردم  نیز  در این ایام به امورات خانه تکانی عید اقدام کرده‌اند و این نیز مزید بر علت شده است.

وی گفت:  منابع تولید ما ثابت است و با حداکثر ظرفیت هم در حال تولید هستیم؛ ولی این حداکثر ظرفیت با مصارف بالای مردم هم‌خوانی ندارد، بنابراین  برای مدیریت این روند  وپیشگیری از قطع آب ناچار به کاهش فشارشبکه‌ی توزیع هستیم تا بتوانیم  مصارف را به نوعی کنترل کنیم.

این مسئول  یادآور شد: ما آب را قطع نکردیم و در جریان است، اما  مشکل  کم آبی با کاهش فشار آب بیشتر  به این ترتیب است که خانه‌های ویلایی در حیاط منازل آب دارند و  آپارتمان‌هایی   که دارای مخازن آب استوانه‌ای هستند، دچار مشکل شده‌اند.

امیری اظهار کرد: رودسر، املش، لاهیجان، فومن و رشت از جمله  دیگر شهرهای درگیر با این  مساله  هستند و در واقع همه‌ی  شهرها  حداکثر تولید را دارند اما  این میزان پاسخگوی مصارف موجود نیست.

وی  با اشاره به  اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، تاکید کرد:   پیشنهادمان این است که مردم  با رعایت  نکات بهداشتی مراقب مصرف آب هم باشند و از هدررفت  آن ممانعت کنند.  کاهش رفت و آمدها نیزمی‌تواند کمک‌کننده باشد،  زیرا هر چه رفت و آمد مردم کاهش یابد نیاز به شستشوها  کاهش می‌یابد.

امیری در پایان اعلام کرد:  مردم می‌توانند مشکلات خود  در زمینه‌ی کم‌آبی را از طریق سامانه‌ی ۱۲۲ با ما در میان ما بگذراند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.