مسمومیت دانش آموزان بیشتر از جنبه‌ی واقعی و علمی، بار روانی دارد!

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

0 383

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان درباره مسمومیت دانش‌آموزان در گیلان به مرور گفت: تاکنون اطلاعات مستندی به ما نرسیده که ثابت کند این عارضه همانی است که در استان‌های دیگر هم بوده یا خیر.

او همچنین در این مصاحبه اختصاصی تاکید کرد: ما تخصصی در این امر نداریم و مرجع تایید این موضوع دانشگاه علوم پزشکی است.

محمد فائزی خطاب به خانواده‌ها گفت: این مسئله بیش از آنکه جنبه‌ی واقعی و عملی داشته باشد، بار روانی دارد. اگرچه خانواده‌ها را درک می‌کنم و سلامت دانش‌آموزان برای ما و خانواده‌ها یک اصل غیرقابل انکار است. ما نگرانی اولیا را درک می‌کنیم اما اتفاقی نیفتاده که این اتفاق جنبه‌ی عملی داشته باشد.

 مرور: جناب فائزی مگر حتما باید بچه‌ای بمیرد تا اتفاق جنبه‌ی عملی پیدا کند؟

فائزی: ما که نمی‌گوییم کسی بمیرد. در سایر استان‌ها هم مدارس تعطیل نشده است. ما نمی‌توانیم کل مدارس را تعطیل کنیم چون یک احتمالی مطرح شده است. اینجا خود دانش‌آموز بیشتر آسیب می‌بیند.

 مرور: خانواده‌ها می‌توانند از رفتن فرزندانشان به مدارس ممانعت کنند؟

فائزی: مدارس قوانین خودشان را دارند. اینکه اولیا نخواهند فرزندانشان را فقط به دلیل احتمال موضوع مسمومیت به مدرسه نفرستند، با مقررات آموزش و پرورش سازگار نیست. چراکه خود دانش‌آموز آسیب می‌بیند. خواهش می‌کنم بحث را به این سمت نبرید شما به عنوان رسانه باید کمک کنید بار روانی تحمیل شده، تخلیه شود. هنوز گزارشی از علوم پزشمی دریافت نکرده‌ایم اما قطعا صادقانه با اولیا برخورد خواهیم کرد. اگرچه درس اهمیت خودش را دارد اما سلامت دانش‌آموزان مقدم بر درس و تحصیل است اما هر تصمیمی در این باره جنبه‌ی وزارتی و تشکیلاتی دارد اما قطعا من طرف دانش‌آموزان هستم و سلامت آن‌ها مقدم بر هر چیزی است.

مرور: گزارش‌های دریافتی شما از رشت، لاهیجان و املش بوده است؟

فائزی: بله همین سه تا بوده اگرچه در لاهیجان حوزه‌ی حراست ورود کرده و تاکنون گزارش مستندی دریافت نکرده‌ایم. در املش هم نه مراجعه به بیمارستان داشتیم نه وخامت حال دانش‌آموزان.

مرور: آماری از رشت دارید؟

فائزی: خبر آمار دقیقی نداریم اما پیگیر هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.