مسوولان شبها چگونه سر به بالین می‌گذارند؟

0 150

«قاسم رضاییان» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی گیلان گفت: مشکلات فعالان اقتصادی خواب را از من گرفته است. نمی‌دانم چگونه مسئولان شب ها به راحتی سر بر بالین می گذارند.

رضاییان در اولین روزهای فعالیت خود بعنوان رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن  استان درجشن ملی شکوفه های کیوی در پارک ساحلی چوبر شهرستان تالش با اشاره به برخورداری شهرستان آستارا از مرزهای آبی، ریلی، و زمینی به وجود مشکلات متعدد گمرکی در آستارا اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقتی شب ها اخبار گمرک را در پیام های فعالان اقتصادی می‌بینم خجالت زده می شوم. بی تفاوتی مسئولان در رفع مشکلات گمرکی غیرقابل درک است. نمی‌دانم چگونه مسئولان شبها به راحتی سر بر بالین می گذارند.

وی با اشاره به ریسک بالای خرید محصولات کشاورزی نظیر کیوی و صادرات آن از گمرک آستارا گفت: در این حوزه ضعف دیپلماسی اقتصادی مسئولان کاملآ مشهود است.  کافی است به حمایت‌ها در همین کشورهای همسایه خودمان نگاهی کنیم و تفاوت‌ها را احساس کنید. وضعیت حمل و نقل محصولات کشاورزی در ایران اصلا قابل قیاس با آذربایجان و ترکیه نیست. دوستان دیپلماسی ما هیچ کاری برای تسهیل حمل و نقل کالاها به کشورهای منطقه برای فعالان اقتصادی استان انجام نمی‌دهند.

وی در ادامه به چالش های مختلف تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و افزود: درحال حاضر در شهرستان تالش،«برگ سیر» به معضل اهالی منطقه تبدیل شده این درحالیست که به راحتی با سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده، تبدیل برگ سیر به پودر سیر و درآمد زایی از آن امکان پذیر است، اما یک سرمایه گذار برای ورود به این منطقه باید از هفت خان عبور کند.

گفننی است قاسم رضاییان ۱۹ اردیبهشت به عنوان رییس اتاق بازرگانی گیلان انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.