مصرف گاز، ۲ میلیون متر مکعب افزایش یافت

بارش شدید برف در گیلان موجب شد؛

0 135

بارش شدید برف، مصرف گاز گیلان را ۲ میلیون متر مکعب افزایش داد. این درحالیست که بسیاری از مناطق کشور با کمبود گاز مواجه شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افزایش مصرف ۲ میلیون متر مکعبی گاز طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد. «عیسی جمال نیکویی» افزود: با توجه به بارش برف که از یکشنبه شب در استان آغاز شده شاهد افزایش مصرف هستیم چنانکه در این زمان نسبت به روزهای گذشته تا ۲ میلیون مترمکعب بیشتر گاز مصرف شد.

وی افزود: مجموع مصرف گاز در استان حدود ۲۷ میلیون مترمکعب بوده که از این میزان حدود ۱۷ میلیون مترمکعب آن مصارف خانگی است .

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ادامه داد: با وجود بارش برف در اکثر نقاط گیلان، مشکلی در گازرسانی به نقاط مختلف استان وجود ندارد. اما با توجه به کاهش دما به دلیل بارش برف و همچنین یخبندان،شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا جریان گاز برای نیروگاه‌ها، واحدهای صنعتی و سایر حوزه‌های مصرف پایدار باقی بماند.

لازم به ذکر است: یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۱۶ مشترک گاز در گیلان وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۹۴ مشترک خانگی، ۱۰۱ هزار و ۷۵۴ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۵۶۵ مشترک صنعتی، هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

در حال حاضر گزارشی از کاهش جریان گاز در واحدهای صنعتی و تولیدی استان منتشر نشده است. شرکت گاز گیلان طی سالهای گذشته در جریان بارش برف از دستگاههای موفق در مدیریت ستاد بحران بوده که در جریان بارشهای شدید برف علیرغم قطعی آب و برق شهروندان، مانع از قطع گاز خانگی مشترکین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.