معرفی واحدهای تولیدی تعطیل به سرمایه گذاران

0 430

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارگیلان خواستار معرفی واحدهای تولیدی تعطیل به سرمایه‌گذاران شد.

«آرش فرزام صفت» گفت: درحوزه سرمایه‌گذاری باید با شناسایی واحدهای تعطیل آنها را به سرمایه‌گذاران معرفی کرده تا ازظرفیت این واحدها که بیشترمجوزها را دارند، برای رونق و توسعه اقتصادی استفاده شود.

وی افزود: یکی از روش های محرومیت زدایی، خروج واحدهایی مشکل دار از بحران است و برای حل مشکلات این واحدها ، راهکارهایی از سوی مدیران ارشد استان ارائه شده است.

پیشتر نیز «بابک دین پرست» معاون هماهنگی اموراقتصادی وزرات کشوراز بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان درسطح ملی خبر داده بود.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی گیلان افزود: لازمه استفاده درست از این ظرفیتها برنامه ریزی دقیق است تا درمسیر کاهش بیکاری در گیلان گام برداشته شود. درحال حاضرنرخ مشارکت اقتصادی درگیلان ۳ ونیم واحد از میانگین کشوری بالاتر است که با فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد رونق تولید هم محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور از ۱۱و۹دهم درصد سال۹۶ به ۱۲درصد در سال۹۷ رسید افزود: در گیلان این آمار با ۷دهم واحد درصد افزایش نسبت به سال۹۶، ۱۱و۴دهم در سال۹۷ اعلام شد که البته از میانگین کشوری پایین تر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه ۱۴واحد تولیدی و صنعتی مشکل‌ دار با اشتغالزایی ۴هزار و ۸۰۰نفر در گیلان فعال است که باید هرچه سریع تر اقدامات اساسی برای عادی سازی وضعیت این واحدهای انجام شود.

گفتنی است:  ۲۶ درصد از اشتغال مولد و پایداراستان در بخش صنعت قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.