ناتوانی ناوگان فرسوده شهرداری در برابر برف!

شورای شهر خواستار نوسازی ماشین آلات شد

0 126

در حالیکه میانگین عمرماشین آلات شهرداری رشت بیش از ۲۰ سال است، شهردار رشت از آمادگی ناوگان لجستیکی شهرداری در مواجه با برف احتمالی خبر داد. این درحالیست که اعضای شورای شهر ناوگان فعلی را مستهلک و فرسوده دانسته و خواستار نوسازی آن شدند.

«رحیم شوقی» شهردار رشت امروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به برگزاری مانور آماده‌سازی ماشین‌آلات شهرداری از رایزنی با پیمانکاران خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل راهداری، بنیاد مسکن و… در راستای آمادگی‌های احتمالی در برابر برف خبر داد.

 شهردار رشت با بیان اینکه میزان عمر ناوگان این ماشین‌آلات بالا و تجهیزات مربوطه گران است به ورود ماشین‌آلات دست دوم در حد نو از امارات توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: واردات این دستگاه‌ها راهکار خوبی برای نوسازی این تجهیزات محسوب می‌شود در غیر این صورت نیازمند هزینه گزافی هستیم.

در عین حال نائب رییس شورای اسلامی رشت با اشاره به فرسودگی و استهلاک تجهیزات خدمات شهری این شهر، گفت: نیازمند نوسازی و بهسازی این تجهیزات هستیم.

«هادی رمضانی» در ادامه با اشاره به فرسودگی و استهلاک تجهیزات خدمات شهری رشت، تصریح کرد: نیازمند نوسازی و بهسازی این تجهیزات هستیم و این اقدامات نیز منوط به برنامه‌ریزی در کمیسیون بودجه و اهتمام ویژه شهردار رشت است.

«مهیار سماکچی» عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به اهمیت مسئله بحران در حوزه شهری عنوان کرد: پول تعمیرات ماشین‌آلات پرداخت شده است؛ اما هنوز آماده نیست و اگر امروز شاهد بارش برف باشیم حدود ۸۰ درصد ماشین‌ها فاقد کارایی کافی است؛ لذا به علت استهلاک این تجهیزات هرچقدر هم برای تعمیرات هزینه شود فاقد کارایی لازم هستند و نیازمند به‌روزرسانی و نوسازی هستیم.

 عضو شورای شهر رشت، ادامه داد: هم‌اکنون کارخانه‌ای برای تأمین این ماشین‌آلات اعلام آمادگی کرده است که با یک درخواست شورا در هیئت‌مدیره این شرکت بررسی خواهد شد و می‌توانیم با یک پرداخت حداقلی در عرض ۳۰ ماه تسویه‌حساب کنیم.

لازم به ذکر است؛ مانور ماشین آلات ستاد عملیات زمستانه شهرداری امروز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ با رژه ماشین آلات و نیروهای امدادی و خدمات رسان سازمان عمران و بازآفرینی شهری و خدمات شهری مناطق پنجگانه درشهرک مهر رشت برگزار شد.

 در حال حاضر تعداد ماشین‌آلات موجود در ناوگان شهری حدود ۷۰ دستگاه است که از این تعداد ۵۸ عدد آماده ‌به‌کار و ۱۲ ماشین دیگر بزودی افزوده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.