بیداری در اعماق نمایشِ«لطفا بیدارم نکنید»

0 174

نمایش«لطفا بیدارم نکنید» روایتی از کودکان  قربانی جنگ است که نگاه‌ها را به تماشا می‌خواند.

 بی‌تردید آتش جنگ که زبانه می‌کشد، دامنِ سیاهیِ شب را به روزهای هستی می‌کشاند و زخم پشت زخم بر پیکر رنجور زندگی می‌نشاند؛ در این میان کودکان، معصوم‌ترین قربانیان هستند. قربانیانی که از آنها بسیار  دیده و شنیده‌ایم  اما دریغ که آتش‌افروزان چشم بر مظلومیت آنها بسته‌اند و  دیو جنگ همچنان بر پیکر نحیف‌شان زخم می‌نشاند و  نفس نرم و لطیف‌شان را می‌ستاند.  و اما «لطفا بیدارم نکنید» عنوان نمایشی است که در سایه‌سار آسمان رشت  به کارگردانی و طراحی «یاسر میرحمیدی» و نویسندگی و بازیگری «نسرین بابایی» روی صحنه می‌رود تا یک بار دیگر به جنگ و قربانیانش بیاندیشیم.

میرحمیدی در گفت‌وگو با مرور نمایش«لطفا بیدارم نکنید» را اثری با مضمون ضد جنگ دانست که به موضوع کودکان قربانی در جنگ می‌پردازد.

وی همچنین یادآور شد:  «لطفا بیدارم نکنید»  نمایشی بی‌کلام است و با هنرنمایی یک بازیگر روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش در آب  صورت می‌گیرد که پیش از این در گیلان سابقه نداشته است.

میرحمیدی افزود: این اثر در چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر فجر یکی از آثار برگزیده‌ی جشنواره بود.

گفتنی است که  نمایش «لطفا بیدارم نکنید» به تهیه‌کنندگی «دانیال شفیعی» و آهنگسازی

«روزبه اخوان» و تلاش دیگر عوامل اجرایی، از ۲۰ دی الی ۵ بهمن‌ماه سال جاری، ساعت شش و نیم عصر در رشت، امین الضرب، سالن تئاتر شهر  میزبان نگاه علاقمندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.