تصفیه فاضلاب شهری گیلان پایین‌تر از میانگین کشوری

0 585

شاخص تصفیه فاضلاب شهری در سطح کشور حدود ۵۱ درصد است اما این شاخص در گیلان با ۱۶ درصد کاهش حدود ۳۵درصد برآورد می‌شود.

«سیدمحسن حسینی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: به دلیل پایین بودن شاخص تصفیه فاضلاب دراستان گیلان به دنبال اجرای پروژه‌ها و ایجاد تصفیه‌خانه‌های جدید برای ارتقاء این شاخص هستیم.
وی با مقایسه شاخص بهره‌مندی آب شرب بهداشتی گیلان با گفت: در بخش آب شرب میانگین کشوری حدود ۹۹.۶ درصد است در حالی‌که این آمار در استان گیلان هم‌اینک به سطح ۹۹.۹۳ درصد رسیده است. در بخش جمع‌آوری فاضلاب شهری نیز میانگین کشوری در این بخش حدود ۵۱ درصد اعلام شده است که استان گیلان با یک جهش خیلی خوب هم اینک به سطح ۶۹ درصد رسیده  که امیدواریم این آمار نیز به زودی ارتقاء پیدا کند.
وضعیت نامناسب رودخانه های رشت و ورود فاضلاب شهری به این دو رودخانه و در نهایت دریای خزر سالهاست از مطالبات محیط زیست شهری در استان است.
پیشتر مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکه بخشی از فاضلاب شهری وارد آبگیرها و مرداب انزلی می‌شود گفته بود: ورود فاضلاب بیمارستانی و شهری به رودخانه‌ها و در نهایت دریای خزر به دلیل عدم تکمیل و یا ایجاد شبکه کامل تصفیه خانه فاضلاب ‌در شهرهای استان است.
«قربانعلی محمدپور» از اختصاص اعتبارات ملی و استانی برای ایجاد تصفیه خانه در شهرستان‌های ساحلی که فاضلاب آنها وارد رودخانه ها و تالاب انزلی می شود خبر داده بود.
در این رابطه کلنگ احداث تصفیه خانه مسکن مهر در جنوب رشت از سال ۹۳  به زمین خورد که با احداث  آن از ورود بخشی ازفاضلاب شهری به رودخانه زرجوب کاسته می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.