وزش باد گرم و آتش سوزی در جنگلهای گیلان

۶ فقره حریق در اراضی جنگلی گیلان رخ داد

0 217

وزش باد گرم از روز گذشته موجب وقوع ۶ آتش سوزی در مناطق جنگلی گیلان شد.

بیش از ۱۹ هزار مترمربع از مناطق جنگلی گیلان به دلیل وزش باد گرم دچار آتش سوزی شد.

«محمد قربنی لرد» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از وقوع ۶ فقره حریق در شهرستان های رشت و ماسال و سیاهکل و تالش و رضوانشهر خبر داد و گفت: در حال حاضر آتش سوزی ها مهار شده اند.

قربانی لرد به مرور اظهار کرد: همزمان با وزش باد گرم شدید و افزایش دما در استان از دو روز گذشته، شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی جلگه ای استان بودیم که درعرصه های با وسعت کم رخ دادند.

وی با اشاره به بارشهای برف و سرمای شدید در ارتفاعات افزود: همه این حریق ها در مناطق کوهپایه ای و جلگه ای رخ داد و نیروهای یگان حفاظت نیز با آمادگی کامل موفق به مهار آنها شدند. فقط ۴ هکتار از عرصه های جنگلی تالش که از شب گذشته دچار حریق شدند خاموش نشده بود که تا ظهر امروز مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی، با تاکید به اینکه عوامل انسانی موجب بروز این حریق شد اظهار کرد: با شروع وزش باد گرم برخی از کشاورزان به جمع آوری خاشاک و سوزندان آنها در مزارع حاشیه کوهپایه ها و عرصه های جنگلی اقدام کردند که باد گرم موجب گسترش آتش سوزی در این مناطق شد.

قربانی لرد حریق های فوق را در جنگلهای طبیعی و پهن برگ شهرستان های ماسال، رشت، سیاهکل، رضوانشهر و تالش اعلام کرد و گفت: به دلیل سطحی بودن حریق آسیبی به درختان جنگلی وارد نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.