پنجره جمعیتی گیلان بسته شده است

مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد؛

0 235

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: این استان درحوزه آسیبهای اجتماعی حال خوبی ندارد. پنجره جمعیتی گیلان بسته شده است.

«مهدی خدمت بین دانا» در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی، وضعیت گیلان را در حوزهی آسیبهای اجتماعی نامناسب بیان کرد و گفت: رتبهی‌‌ اول سالمندی کشور، کاهش زاد آوری و افزایش طلاق (دو ازدواج، یک طلاق) پنجرهی جمعیتی گیلان را بسته است.

وی به افزایش موارد سالمند رهایی در استان اشاره کرد و افزود: مددکاران بهزیستی بعد از شناسایی سالمندان آنها را از سطح شهرها جمع آوری و به مراکز نگه داری منتقل می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی در بروز برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادین متجاهر و کودکان کار اظهار کرد: بهزیستی تنها متولی ساماندهی این قشر از آسیب ‌دیدگان نیست بلکه باید همه دستگاه‌ها، مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کودکان کار درگیلان از جمله رشت، غیربومی ‌اند، افزود: ۱۳۰ کودک کار شناسایی شده دارای خانواده هستند و به صراحت اعلام می‌ ‌کنم، کودک خیابانی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد: طی سال گذشته یک هزار و ۲۸۹ تماس مداخله ‌گر با بیشترین فراوانی در کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری و روابط خارج از روابط زناشویی با تماس با ۱۲۳ منجر به مأموریت شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین با اشاره به عدم پایبندی دستگاه‌های اجرای در مناسب سازی حداقل ۷۰ درصدی فضاهای عمومی افزود: دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوبی درمتناسب سازی فضاهای عمومی نداشتند. شهرداریها نیز در بحث سرویس‌های عمومی حمل و نقل و معابرموفق نبودند. تنها دستگاهی که ۱۰۰ درصد زیرساخت‌های آن مناسب ‌سازی شده، راه ‌آهن شمال ۲ در گیلان است.

دانا تأکید کرد: اگر چهره شهر زیبا نیست تنها بهزیستی مسؤول آن نیست بلکه سازمان‌های دیگر باید کمک کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.