کاهش ۷۵ درصدی ورود مسافرین به هتلهای گیلان

0 454

در حالی امروز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد واحدهای اقامتی استان اجازه‌ی افزایش قیمت و گرانفروشی در ایام نوروز ۹۹ را ندارند که رییس جامعه هتلداران گیلان از کاهش ۷۵ درصدی رزو واحدهای اقامتی رسمی در سال گذشته در گیلان خبر داد.

« حسن مهرور اصلی»  رییس جامعه هتلداران گیلان در گفت و گو با مرور ضمن تایید این خبر گفت: نه تنها قیمت واحدهای اقامتی رسمی استان گران نمی‌شود بلکه در هفته اول نوروز، ۱۰ درصد و در هفته دوم ۲۰ درصد تخفیف قیمت به مسافرین داده می‌شود.

مهرور هدف جامعه هتلداران گیلان از این اقدام را آشتی مسافرین نوروزی با واحدهای اقامتی رسمی گیلان بیان کرد و ادامه داد: سال گذشته به دلیل حوادث طبیعی و سیلاب  در کل کشور شاهد ورود کمتر مسافرین به استان بودیم .

وی همچنین با انتقاد از فعالیت بی ضابطه و بدون نظارت ۶ هزار واحد خانه کاشانه در استان گفت: جذب بی سر و سامان  مسافرین در این خانه ها در کنار هتلداری آموزش و پرورش در نزدیکی شعاع مراکز اقامتی رسمی فعالیت ما را تحت شعاع قرار داده و ضریب اشتغال را در هتلهای استان پایین آورده است.

مهرور ادامه داد: کار آموزش و پرورش هتلداری و جذب مسافر نیست و این کار غیر قانونی است . لذا جامعه‌ی هتلداران گیلان با مجوز وزرات خانه گردشگری  و برای مقابله با این کار اقدام به ثابت نگهداشتن  قیمت واحدهای اقامتی رسمی و ارایه تخفیف کرده است.

مهرور همچنین با تاکید به اینکه در نوع و کیفیت خدمات هتلهای استان تغییری صورت نمی‌گیرد افزود: سال گذشته با دستور دولت موظف شدیم کل مبلغ رزو شده از سوی مسافرینی که قبلا رزو کرده بودند را بازپس بدهیم و این موضوع منجر به ضررهای میلیاردی برای هتلها و مراکز اقامتی رسمی در گیلان شد. این در حالیست که بر طبق ضوابط  قانونی تا ۵۰ درصد مبلغ روز عودت داده می‌شود.

وی افزود در گیلان ۲۸۰ واحد اقامتی رسمی اعم از هتل ، هتل آپارتمان و مجتمع های گردشگری با بیش از ۳۲ هزار تخت آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی هستند.

گفتنی است امروز « شهرود امیرانتخابی» رییس سازمان گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اعلام کرد: هیچ یک از واحدهای اقامتی استان اجازه افزایش قیمت و گرانفروشی در ایام نوروز ۹۹ را ندارند و این موضوع از سوی وزارتخانه نیز به آنها ابلاغ شده است.

وی افزود: نرخ نامه های مصوب واحدهای اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مجتمع های گردشگری، رستوران های بین راهی و سفره خانه ها  که معمولا در شهریور هر سال ابلاغ می‌شود امسال نیز انجام و برنامه ریزی برای بازدیدهای مشترک با سایر دستگاه های اجرایی برنامه ریزی شده است.

گفتنی است بر اساس آمارها سال گذشته ، نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۷ هزار گردشگر در نوروز ۹۸ به گیلان سفر در اماکن اقامتی گیلان اسکان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.