اختصاص اعتبار برای خسارات سیل گیلان

0 340

چند روز بعد از اینکه نمایندگان مجلس گیلان از بی توجهی کمیسیون کشاورزی ، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نسبت به خسارات سیلاب گیلان انتقاد کردند، امروز مجلس شورای اسلامی ۴۰۰  میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده از سیل گیلان اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترهیات دولت، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده ناشی از سیل اخیر ماه‌ های مهر و آبان در برخی شهرستان‌های استان گیلان تخصیص می‌یابد.

براساس تصمیم دولت در جلسه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای «اسالم» و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای «املش و رانکو» در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان گیلان قرارمی‌گیرد.

همچنین، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان موظف است گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

روزهای گذشته «سید کاظم دلخوش» نماینده مردم وصومعه سرا در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با مرور با انتقاد از اینکه سیلاب های گیلان در چند ماه گذشته بیش از۱۶۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد گفته بود: تا کنون ۱۰ درصد هم جبران خسارت به گیلان پرداخت نشده است و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره خسارت و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشورعلیرغم خسارت‌های بسیاری که به استان گیلان در اثر سیل وارد شده، امّا هیچ اقدام کارشناسی برای بهبود این وضعیت صورت نگرفته و به خسارات گیلان بی توجهی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.