افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت حبوبات در گیلان

با اختلال در واردات حبوبات به کشور اتفاق افتاد ؛

1 371

ماه رمضان در پیش است. اما به گفته‌ی وزرات بهداشت و ستاد مقابله با بحران کرونا، فضای مساجد برای اجرای مراسم و نماز در ماه رمضان مهیا نیست. از سوی دیگر همه ساله  پیش از فرا رسیدن ماه مهمانی خدا، بازارهای محلی و میادین در گیلان رونق می‌گرفت و قیمت برخی اقلام بخصوص حبوبات و گوشت و مرغ افزایش پیدا می‌کرد. امسال نیز به گفته‌ی رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان، قیمت حبوبات در بازار ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

«فرهاد دلق پوش» با اشاره به اینکه همه ساله پیش از فرا رسیدن ماه رمضان، حبوبات به کشور وارد می‌شد اما  به ‌دلیل شیوع کرونا ویروس و اختلال در واردات هم‌اکنون با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم که باید تدابیری برای آن اتخاد شود.

وی  همچنین به افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت گندم اشاره کرد و گفت: قیمت گندم حتی گاهی به‌ دلیل مشکلات حوزه حمل به ۳ هزار تومان نیز می‌رسد و قیمت فروش آرد به کارخانجات کیک و کلوچه حدود ۴ هزار تومان شده که منجر به افزایش قیمت محصولات این کارخانجات می‌شود.

درهمین رابطه امروز «ارسلان زارع » در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در رشت گفت: موضوع تنظیم بازار، تعادل قیمت و پیشگیری از گران فروشی است. از این رو در استان باید برای حفظ تعادل قیمت از افزایش قیمت ها جلوگیری کنیم. در حال حاضر و در بحران کرونا در گیلان هیچ کمبودی در تهیه و توزیع کالاهای اساسی نداشتیم و در تهیه کالاهای استراتژیک نیز مشکلی نداریم . همچنین  ۴۱ هزار گندم دپو شده در انبارهای استان داریم و برنج، روغن، شکر و گوشت سفید و قرمز نیز در بازار به اندازه کافی موجود است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه نیاز است از بعد حفظ کیفیت در ارایه کالاهای مورد نیاز مردم دقت لازم لحاظ شود تاکید کرد: حسب آن که امروز زمان خرید گندم داخلی نیز است باید در ماه‌های آینده از گندم‌های اختلاطی و داخلی نیز استفاده کنیم.

گفتنی  است پیشتر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ذخیره سازی مرغ منجمد به مقدار ۸۰۳ تن و با قیمت ۱۲ هزار تومان، ۴۸۲ تن گوشت با قیمت ۴۲ هزار تومان، هزار و ۶۰۶ تن روغن خام با انواع بسته ‌بندی، بیش از ۳ هزار تن شکر و ۳ هزار و ۲۰۰ تن خرما برای تنطیم بازار ماه مبارک رمضان در گیلان خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.