نتایج سوء داشته باشد ادامه نمی دهیم

اظهارات سخنگوی علوم پزشکی گیلان از نتایج فاصله گذاری هوشمند

1 357

همزمان با آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند و شروع فعالیت اقتصادی برخی صنوف و شرکتها، بیم و نگرانی از بازگشت موج دوم کرونا ویروس و افزایش مجدد آمار مبتلایان به این بیماری، گیلان  را تهدید می‌کند. این در حالیست که پیشتر به گفته نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت در استان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ایام نوروز منجر به کاهش سرعت انتشارشیوع کرونا ویروس در بین شهروندان گیلانی شده است.

در همین رابطه امروز «محمدرضا نقی‌پور» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری بودن ۴۰۰  بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: طبق آمارها هر روز چند ده‌ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های گیلان بستری شده و از آن طرف به همین میزان نیز افرادی بهبود یافته و مرخص می‌شوند.

نقی پور به ارزیابی نتایج به دست آمده پس از اجرای طرح‌هایی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند تأکید کرد و افزود: اگر پس از شروع به کار برخی از صنوفی که از لحاظ انتشار عفونت کم خطر محسوب می‌شوند شاهد نتایج سوء باشیم بدون شک طرح‌هایی مانند فاصله‌گذاری هوشمند ادامه پیدا نمی‌کند. بر اساس طرح فاصله‌گذاری هوشمند واحدهای صنفی خاص تنها با اخذ مجوز ملزم به آغاز فعالیت هستند

نقی‌پور با بیان اینکه وزارت بهداشت رسیدن به یکسری اهداف مشخص در خلال اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را مدنظر قرار داده گفت: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و بهتر شدن شاخص‌های بهداشتی از جمله این اهداف محسوب می‌شوند که در صورت محقق شدن آن‌ها اجرای پلکانی طرح‌های فاصله‌گذاری استمرار پیدا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی و اجازه مشروط به آن‌ها برای شروع فعالیتشان اشاره کرد و گفت: رعایت فواصل توسط افراد، اقدامات حفاظت فردی، تضمین سلامت مراجعه کنندگان و خدمت دهندگان از مواردی است که واحدهای صنفی باید به آن توجه کنند.

نقی‌پور با تأکید بر اینکه برای هر واحد صنفی یک دستورالعمل و پروتکل بهداشتی ویژه همان رسته شغلی تدوین و ابلاغ می‌شود اظهار کرد: دارندگان مشاغل کم‌خطر که دارای ریسک پائین‌تری از حیث شیوع ویروس کرونا هستند باید ضمن مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت مجوز اقدام کنند.

1 نظر
  1. ارمک می گوید

    سلام . بهتر این بود که اطلاعات اولیه فرد هنگام ثبت در این سامانه ارزیابی و راستی آزمایی میشد. امکان اینکه اطلاعات نادرست وارد بشه در این سامانه زیاده و صحت اون چک نمیشه و از طرفی بازدید همه ی مراکز از طرف واحد بهداشت محیط و تیم ارزیابی امکان پذیر نیست. همه در مورد تبعات جبران ناپذیر این ویروس میدونیم. نمیتونیم بگیم طرحی رو اجرا میکنیم به آزمایش میزاریم و اگر ببینیم نتایج منفی میده حذفش میکنیم…اگر با اجرای این طرح شاهد موج دوم ابتلا باشیم فاجعه ای بزرگ تر از موج اول رو شاهد خواهیم بود . قاعدتا نیروهای ما و توان کادر بهداشت و درمان، توان و انرژی روزهای موج اول نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.