افزایش ۷۰ درصد تردد شهری در اولین روز هفته

پلیس راهور از عادی بودن تردد در مبادی ورودی استان خبر داد:

0 309

بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت از امروز بازارها و اصناف به صورت پلکانی در حال بازگشایی هستند و این یعنی بازگشت ده ها هزار مسافری که پیش از اعمال محدودیتهای ترددی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، گیلان را به قصد استانهای دیگر ترک کرده بودند و یا در حال بازگشت به استان هستند. درعین حال با برداشته شدن ترددهای بین شهری در گیلان، امروز شاهد تردد خودروهایی با پلاک غیر رشت در سطح شهر بودیم.

در همین رابطه از وضعیت تردد در مبادی های ورودی استان و سطح شهر رشت در گفتگو با فرماندهی پلیس راه و پلیس راهور جویا شدیم.

«سرهنگ جابر صفاری» چانشین پلیس راه گیلان به مرور گفت: تردد از مبادی سه گانه گیلان در محورهای رودبار، چابکسر و آستارا، امروز روال عادی را طی کرد و بر اساس گزارشات همکاران پلیس راه استان ، با موج بازگشت به گیلان مواجه نبودیم.

فرمانده پلیس راه گیلان افزود: محدودیت های تردد و جلوگیری از ورود مسافرین و خودروهای پلاک غیر به گیلان براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی  فعلا ادامه دارد و هنوز دستوری برای اتمام این طرح دریافت نکردیم. اما از سوی دیگر با بازگشایی اصناف و شرکتها به میزان تردد بین شهری در گیلان افزوده شده است.

«سرهنگ امیر طالبی» رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان  نیز به مرور گفت: با توجه به برداشته شدن محدودیت های تردد بین شهری در گیلان، امروز ۷۰ درصد معابر درون شهری گیلان پرتردد بودند. این در حالیست که همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، فقط در ۱۰ درصد معابر درون شهری استان تردد جریان داشت.

طالبی در خصوص رعایت رانندگان تاکسی درون شهری رشت در محدودیت سوار کردن مسافر گفت: این موضوع از سوی خود شهروندان به خوبی رعایت می‌شود و بنا به مشاهدات نیروهای پلیس راهور در رشت، این نکته از سوی رانندگان تاکسی سطح شهر نیز رعایت شد. اما اگر راننده‌ای از این دستورالعمل تخطی کرد پلیس راهور کد جریمه‌ای در اختیار ندارد و قادر به جریمه کردن نیست.

فرمانده پلیس راهور گیلان  همچنین به افزایش تردد بین شهری در گیلان اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه محل کار بسیاری از کارگران شرکتها و صنوف در شهرهای اطراف رشت قرار دارد اجرای محدودیت در محورهای بین شهری قابل کنترل و جلوگیری نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.