برخورد کجدار و مریز با ترددها به داخل گیلان

دکتر قربانی در گفت و گو با مرور بیان کرد:

0 361

امروز بنا به دستور ستاد مقابله با کرونا، برخی از مراکز صنفی و شرکتهای تولیدی در مناطق مختلف کشور فعالیت اقتصادی خود را آغاز و میلیونها کارگر و بازاری به محل کار خود مراجعه کردند.

این در حالیست که اعمال طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی، محدودیت‌ تردد بین شهری، ممنوعیت ورود مسافر از ورودی‌های گیلان همچنان کجدار و مریز انجام می‌شود و این مساله به نگرانی کادر بهداشت و درمان کشور از بازگشت موج دوم شیوع کرونا ویروس افزوده است.

درعین حال نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت در گیلان از تغییر شکل ویروس کرونا در این استان خبر داد و گفت: شرایط  گیلان در حال حاضر خوب و قابل قبول است و موفقیت‌های به دست آمده در مورد کاهش سطح ابتلاء و قطع چرخه‌ی انتقال ویروس نتیجه همکاری‌ بسیار عالی مردم است.

«محمد حسین قربانی» با اشاره به سنین پایین تلفات انسانی ویروس کرونا در گیلان و حساسیت بیشتر کشور نسبت به این استان با توجه به موضوع افزود: یکی ازعواملی که حساسیت کشوری را نسبت به گیلان افزایش داد همین تفاوت در نوع عملکرد ویروس کرونا و تغییر شکل یافتن آن در استان بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوال مرور مبنی بر ارایه جزییات بیشتر درچگونگی تغییر صورت گرفته در ویروس کرونا گفت: کرونا ویروس در بدو ورود به استان با سرعت شیوع  پیدا کرده و با گسترش زیادی همراه بود و بسیار پر خطر عمل کرد، اما ضعیف شدن آن به معنی کاهش مرگ و میر در مبتلایان نیست و بلکه کشنده ترعمل می‌کند.

قربانی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل اقدامات پیشگیرانه  و بهداشتی  از سوی مردم و اعمال برخی محدودیت ها سرعت شیوع کرونا ویروس در گیلان ضعیف شده است و همچنان این بیماری در برخی از مبتلایان کشنده است و به معنی کم خطر بودن آن نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.