انتقال مالکیت تیم داماش گیلان

0 620

باشگاه داماش گیلان مالک جدید پیدا کرد. مالکیت باشگاه داماش گیلانیان عصر روز گذشته از«اسماعیل حاجی‌پور» به «سامان سهرابی» منتقل شد تا پس از چهار سال این باشگاه با یک مالک جدید از ترکیه به فعالیت خود ادامه دهد.

قامت دو تیم ریشه دار و با سابقه‌ی فوتبال شهر رشت چند سالی است زیر فشار مشکلات مالی، مدیریتی و مالکیتی خمیده شده است وعلیرغم اینکه این دو تیم رشتی درفصل گذشته‌ی رقابت‌های لیگ دسته یک و دسته دو، با پیروزی در بازی‌های خانگی، جایگاه مناسبی درجدول رده بندی در پایان نیم فصل کسب کردند اما به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی، در شرایط نامناسبی قرارگرفتند. هر چند که در پایان فصل داماش به سختی در لیگ یک باقی ماند ولی سپیدرود به لیگ دو سقوط کرد. این در حالیست که حتی کمک مالی یک ونیم میلیاردی شورای شهر رشت نیز نتوانست گوشه‌ای از مشکلات این دو تیم را حل کند.

اما در حالی تیم داماش به مالک جدید واگذارشد که پیش از این در تابستان گذشته و در میانه‌های نیم فصل دوم، مدیران باشگاه طی نامه ای، این تیم را به استانداری گیلان سپردند و از ادامه‌ی تیمداری خودداری کردند. همچنین در روزهای گذشته شایعاتی درخصوص انتقال امتیاز باشگاه داماش گیلان به استانی دیگر به وجود آمد که بلافاصله مدیرکل ورزش و جوانان استان با رد این شایعه گفته بود: تیم داماش با سختی‌های زیاد مسؤولان، کادرفنی و بازیکنان توانست سهمیه‌ی خود را در لیگ دسته‌ی اول حفظ کند و به طورحتم امتیاز این باشگاه در استان باقی خواهد ماند و هیچ فردی نمی‌تواند امتیاز تیم داماش را از این استان به استان دیگر انتقال دهد.

گفتنی است: تیم فوتبال داماش گیلان که فصل گذشته توانست با خرید امتیاز تیمی از استان خوزستان در رقابت‌های لیگ دسته اول حضور یابد، سرانجام در پایان این مسابقات در رتبه‌ی دوازدهم جدول رده بندی ۱۸ تیمی این مسابقات قرار گرفت تا سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کند.

سامان سهرابی مالک جدید تیم داماش متولد گیلان است وعنوان جوانترین مدیرعامل در فوتبال ترکیه را به خود اختصاص داده است. وی پیش از این سابقه بازی در تیم‌های سبحان رشت، راه آهن، نساجی قائم شهر و منتخب جزیره‌ی کیش را در کارنامه دارد که پس از مصدومیت فوتبال را کنار گذاشت.

وی در حال حاضر در زمره‌ی جوانترین مدیرعاملان و ایجنت‌های حال حاضر اروپا بوده و اولین باشگاه دار رسمی در کشور ترکیه با فعالیت در تمام سطوح و رکورد دار ترانسفر بازیکن در سال گذشته بوده است. گفته می‌شود مبلغ قرارداد سهرابی با حاجی پور هشت میلیارد تومان خواهد بود که قرار است صرف پرداخت بدهی‌های باشگاه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.