برخی خواسته های کارگران فراقانونی است!

مدیرکل کار و تعاون استان در دیدار با کارگران ؛

0 198

مدیرکل کار و تعاون استان در دیدار با کارگران، برخی خواسته های آنان را فراقانونی دانست و گفت: خواسته های صنفی کارگران باید به طریق تعاملی مطالبه شود.

پس از تجمع اعتراضی کارگران شرکتهای صنعتی نسبت به دستمزد حداقلی و وضعیت نامطلوب معیشتی در روز جهانی کارگر که در محل تشکیلات خانه کارگر انجام شد و مرور نیز در گزارشی به آن پرداخت، امروز«سیاوش آقاجانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با حضور در جمع کارگران شرکت تولیدی پارس خزر، ضمن بازدید از خطوط تولید این شرکت بر رعایت مطالبه گری بر اساس قانون و بدون ایجاد اخلال در فرآیند تولید آمادگی خود را جهت پیگیری خواسته های کارگران اعلام کرد.

آقاجانی درابتدای این بازدید در نشستی با مدیران مجموعه پارس خزر بر اجرای قانونی و عادلانه طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین تشکیل و برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار تاکید کرد و از گفت وگو و پیگیری خود از طریق مدیران ارشد شرکت پارس خزر خبر داد.

مدیر کل کار استان در ادامه بعد بازدید از خطوط تولید شرکت، در نشستی با کارگران به دغدغه ها و مطالبات آنها گوش فرا داد. عمده مطالبات مطرح شده از سوی کارگران دراین نشست در خصوص اصلاح حداقل دستمزد مصوب سال جاری، اعمال برخی موارد رفاهی در فیش حقوقی و تعامل شرکت درافزایش حقوق و رفع نیازهای معیشتی کارگران بود.

 در بخش دیگری از این نشست، آقاجانی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان کارگری مبنی بر اینکه چرا دستمزد براساس تورم و قانون کار پرداخت نمی‌شود ضمن تایید این موضوع گفت: قبول دارم که این مورد اعمال نشده است. من تنها می‌توانم مطالبات شما را به گوش دولت برسانم!

وی در پاسخ به سوال دیگر نماینده کارگران پارس خزر مبنی بر اینکه چرا این اداره کل، تشکیلات خانه کارگر را به رسمیت نمی‌شناسد؛ خانه کارگر را یک حزب سیاسی دانست و نه شورای اسلامی کار. البته  آقاجانی وعده داد هرچه سریعتر شورای اسلامی کار در این کارخانه تشکیل شود.

لازم به ذکر است از حواشی این دیدار می‌توان به خودداری کارگران پارس خزر از دریافت شاخه های گل توسط  مسوولان اشاره کرد که مورد استقبال کارگران قرار نگرفت!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.