بزرگترین ICU شمال در بیمارستان رازی

0 639

اگر چه ورود کرونا ویروس به گیلان، سوغاتی جز بیماری و مرگ برای برخی از شهروندان این استان به همراه نداشت، اما مهمترین حسنش نمایان شدن ضعف تجهیزات  بیمارستانی در گیلان بود. سالهای زیادی است گیلان از نبود بیمارستان جامع و جنرال در رنج است و عمربسیاری از بیمارستانهای دولتی از نیم قرن عبور کرده است. اما شیوع کرونا ویروس فرصتی بود تا منابع مالی میلیاردی از سوی دولت برای تجهیز بیمارستانهای گیلان تزریق شود. از اینرو امروز بزرگترین بخش ICU دولتی شمال کشور در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شد.

«ارسلان سالاری » رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: بزرگترین مرکز ICU دولتی شمال کشور با اعتبار بالغ بر ٨٠ میلیارد ریال و ظرفیت ٣٠ تخت به بهره برداری رسید.

ارسلان سالاری افزود: این تخت های جدید ICU مجهز به ونتیلاتور، پمپ سرنگ، پایه سرم، مانیتورینگ، ترالی اورژانس، الکتروشوک، ساکشن و الکتروکاردیوگراف هستند.

وی با بیان اینکه با افتتاح این بخش،  تعداد تخت های ICU بیمارستان رازی رشت به ٣٨ مورد افزایش یافت، افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان، بیمارستان رازی رشت به عنوان نخستین مرکز و مرجع بستری بیماران با علائم کرونا در نظر گرفته شده بود و با کادر درمانی با وجود کمبود امکانات تلاش کرد خدمات مناسبی به بیماران ارایه کنند.

گفتنی است هم اکنون ٢٣٠ تخت ICU در بیمارستان های گیلان فعال است که ١٢٠ مورد آن در بیمارستان های دولتی، ١١٠ تخت ICU در بخش خصوصی، تامین اجتماعی و ارتش به مردم خدمات می دهند.

درهمین رابطه  «محمد حسن قربانی» نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت روز گذشته گفت: متاسفانه طی پنج سال گذشته در مجموع یک سی.تی اسکن هم برای گیلان خریداری نشد، اما در ایام کرونا بالغ بر پنج دستگاه سی.تی اسکن به گیلان وارد کردیم.

هفته گذشته نیز احداث مرکز اورژانس ۱۲۰ تختخوابی پشتیبان در سایت لاکان رشت در دستور کار قرار گرفت و تا نیمه نخست خرداد ماه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.