یخ‌زدگی در انتظار خزانه های برنج گیلان

با کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما؛

0 920

در حالیکه در روزهای اخیر بسیاری از کشاورزان گیلانی  به آماده سازی مزارع شالیزاری و خزانه گیری نشا برنج مشغول هستند اما کاهش محسوس دما، خطر سرما زدگی خزانه های برنج را تهدید می‌کند.  امروز مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا، رعدوبرق، وزش باد، تگرگ، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات استان خبر داد و گفت: در روزهای آینده احتمال آب‌گرفتگی معابر و خزانه‌های برنج و همچنین یخ‌زدگی باغات و درختان میوه وجود دارد، لذا بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها با توجه به حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به کار بگیرند.

«محمد دادرس » با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای سرد و بارشی از عصر روز یک‌شنبه و فعالیت تا صبح سه‌شنبه در منطقه است. از عصر فردا نیز دمای هوا در اکثر مناطق استان ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و در ارتفاعات بارش برف، باران و وزش باد شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به‌صورت برف است، گفت: از عصر فردا در بعضی از نقاط استان به‌ویژه نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی رعدوبرق، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.