بستری بودن ۴۰۰ بیماری کرونایی در گیلان

0 314

روزهای گذشته بود که «جبار کوچکی نژاد» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موثر بودن طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد، رشت دوران پیک بیماری کرونا را رد کرده و آمار تلفات روزانه از ۳۰ تا ۴۰ نفر به ۲ الی ۳ نفر رسیده است. در حال حاضر مرگ و میر در رشت به حداقل رسیده است.

کوچکی نژاد افزود: شیوع ویروس کرونا که اوایل اسفند شدت گرفته بود تقریبا بعد از عید شیب آن به سمت ضعیف شدن برگشته، به طوری که تقریبا بیمارستان‌های ما از بیمارهای مبتلا به کرونا تخلیه شده و تخت‌های خالی داریم و آی‌سی‌یوها نیز خالی هستند.

درهمین رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  نیز با تاکید به اینکه، روزانه ده‌ها مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند گفت: گیلان موج سنگین اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشته است.

«محمدرضا نقی‌پور» ضمن تأکید بر تداوم همکاری‌های مردم با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان افزود: روزانه ده‌ها مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند. اما بستری موارد جدید از مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز درمانی نشان دهنده وضعیت حساس این استان برای شکست بیماری  است و در گیلان با شیب ملایمی توانستیم از بحران سخت اپیدمی کرونا عبور کنیم و به مرحله مهار نسبی بیماری دست پیدا کنیم.

نقی‌پور به  بستری بودن حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌های استان گیلان  در حال حاضر اشاره کرد و گفت: به نسبت ورودی‌ها، تعداد خروجی‌ها و افراد بهبود‌ یافته هم که با سعی شبانه‌روزی، تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان گیلان از ویروس کرونا نجات پیدا کردند نیز بسیار قابل ملاحظه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.