تعطیلی اصناف تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی

0 303

این روزها نامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهداشت درمورد تعطیلی واحدهای تولیدی و اصناف خبرساز شده است، اما به نظر می‌رسد در نهایت مقرر شده تعطیلی اصناف و کسب و کارها تداوم یابد. این در حالیست که پیش از این از سوی ستاد اجتماعی مقابله با کرونا مقرر شده طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

همزمان با ادامه تناقض‌ها در دستور بازگشایی اصناف و واحدهای تولیدی بین دو وزارتخانه در کشور و تعجیل در پایان قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی امروز ««تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که کشورها برای برداشتن قرنطینه عجله نکنند. زیرا تعجیل در لغو این تدابیر موجب سقوط «شدیدتر و ادامه ‌دار» اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا می‌شود.»

در همین رابطه امروز «محمود قاسم‌نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از تداوم تعطیلی تفرجگاه‌های گیلان در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروروین خبر داد و گفت: پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌‌های گیلان همچنان تعطیل هستند.

محمود قاسم‌نژاد با بیان اینکه سازمان‌ها و ادارات این استان با شیفت‌بندی به فعالیت خود ادامه می‌دهند عنوان کرد: تمامی این تصمیمات و اقدامات در راستای عملیاتی ساختن دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان انجام می‌شود.

قاسم‌نژاد به ادامه فعالیت برخی از مشاغل خاص با هدف تأمین مایحتاج زندگی مردم اشاره کرد و گفت: تمامی اماکن و مشاغلی که باید برای ارائه خدمات عمومی فعال باشند نظیر نانوایی‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های عرضه کننده مواد پروتئینی و لبنی این روزها جهت دادن خدمات به مردم باز هستند و فقط سازمان‌ها و ادارات دولتی استان با یک سوم نیروهای خود نسبت به ارائه خدمت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گیلان ساکنان هر شهری فقط می‌توانند در محدوده شهر خودشان تردد کنند بیان کرد: با توجه به شرایط حساس فعلی ورود هرگونه مسافر و گردشگر به گیلان از جمله خط قرمزهای ما محسوب می‌شود، بنابراین از ورود میهمانان جلوگیری به عمل می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.