تالش صاحب اسکله دریایی می شود

نماینده تالش و رضوانشهر خبر داد:

0 1,127

نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی از احداث اسکله چندمنظوره دربخش ساحل جوکندان تالش خبر داد.

گیلان در حاشیه دریای خزر دارای ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است و این درحالیست که شهرستان تالش در میان ۹ شهرستان ساحلی استان با ۹۳ کیلومتر دارای طولانی‌ترین سواحل در استان و علیرغم فعالیتهای شیلاتی و گردشگری تاکنون از بندر و اسکله تجاری و گردشگری محروم مانده است. این موضوع در سالهای اخیر یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و مسؤولان شهرستان تالش بوده است.

در همین رابطه امروز «حسن محمد یاری» به ایسنا خبر داد: ایجاد زیرساخت های توسعه ای به ویژه اسکله چندمنظوره بخش ساحل جوکندان و رایزنی های لازم برای احداث اسکله با بخش خصوصی انجام شده و بزودی با اخذ مجوزها در جلسه آمایش سرزمینی گیلان نهایی می شود.

این نماینده مجلس در ابتدای سال جاری از اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست و سازمان جنگل‌ها خبر داده و گفته بود: بستر لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم است.

وی با بیان اینکه محل مورد نظر برای ساخت بندر تالش در حوالی جاده تالش به آستارا قرار دارد تأکید کرد: راه‌اندازی تجارت دریایی، رونق شیلات و احداث کارخانه کشتی سازی از خواسته‌های بحق مردم این شهرستان است و درصورت تحقق، نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

گفتنی است پیشتر نماینده مجری و سرمایه گذار پروژه بندر تالش از سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در بندر تالش خبر داده بود. به گفته او قرار است بندر تجاری اختصاصی تالش با ۲ فاز، ظرف ۱۸ ماه احداث و راه‌اندازی شود و طبق طرح توجیهی و مطالعه شده آن، حدود هشت کشتی برای تخلیه و بارگیری روزانه پنج تن چوب و صادرات آن به روسیه در بندر پهلو بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.