تزریق واکسن کرونا به ۲۵ هزار گیلانی

5 هزار گیلانی دز دوم واکسن را دریافت کردند

0 352

از ۵۰ هزار واکسن سهمیه گیلان تاکنون ۲۵ هزار نفر در استان علیه کووید ۱۹   واکسیناسیون شده اند. درحالیکه تا هفته گذشته سهم گیلان از ارسال واکسن کرونا حدود ۳۳ هزار دز بود، امروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۵۰ هزار دز واکسن کرونا به گیلان اختصاص یافته که از این تعداد ۱۸ هزار دز آن از نوع «آسترازنکا» است.

«آبتین حیدرزاده» با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار گیلانی هر دو نوبت واکسنشان را دریافت کرده اند افزود: پانزده هزار نفر هم یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه گیلان درصدد دریافت سهمیه‌ی بیشتر واکسن کروناست افزود: این مقدار واکسن به کادر درمان، پاکبانان، سالمندان و معلولان بستری در آسایشگاه‌ها و نظام پزشکی استان تزریق شده است.

معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید به اینکه هر تست مثبت کرونا، مساوی یک خانواده آلوده است به بستری هزار بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان اشاره کرد و گفت:  ۱۱۵ بیمار شدیدا بدحال در بخش مراقبت های ویژه داریم.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۰۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان  بستری شده اند اضافه  کرد: طی این مدت ۱۰۰۰ بیمار سرپایی تحت درمان و قرنطینه در منزل قرار گرفتند.

حیدرزاده درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن سرپوشیده استان گیلان را حدود ۷۳ درصد و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و اماکن سرپوشیده را زیر ۶۰ درصد و بسیار پایین اعلام کرد گفت ستاد مدیریت کرونا در استان از ما خواسته بود این میزان را به ۹۰ درصد برسانیم لذا خواهش ما از مردم این است که حتی در فضای باز نیز از ماسک استفاده کنند چراکه جابجایی ماسک و بالا و پایین بردن آن بر روی صورت عامل گسترش و پخش کرونا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.