تکمیل ظرفیت بخش های مراقبت ویژه بیماران در گیلان

افزایش بستری جوانان و افراد کم سن در بیمارستانهای گیلان

0 360

روند صعودی افزایش مبتلایان و بستری شدگان کرونا در گیلان همچنان ادامه دارد و همزمان با اعلام تمدید محدودیتهای کرونایی به مدت یک هفته دیگر برای برخی مشاغل و اصناف، امروز اعلام شد زنگ خطر وزارت بهداشت در شهرستان انزلی به صدا درآمده و شهرستان‌های شفت، فومن، رودبار، رودسر و سایر شهرستان‌ها نیز حال و روز خوبی ندارند. درحال حاضر وضعیت رنگ‌ بندی کرونایی شهرستان‌های گیلان درهفته‌های اخیر ثابت بوده و به جز شهرستان رضوانشهر تمامی شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

از سوی دیگر«حسن رخ شاد» مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان از تکمیل ظرفیت بخش های مراقبت ویژه بیماران بدحال کرونایی در مراکزدرمانی استان خبرداد.

رخ شاد با بیان اینکه همه‌ی بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های گیلان از بیماران بدحال کرونایی پر است افزود: در حال حاضر هزار و ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۹۰ نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند.

وی اضافه کرد: همه تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌های گیلان از بیماران بدحال کرونایی پر است و تعداد زیادی از بیماران بدحال کرونایی پشت در‌های بسته این بخش ها، در انتظار بستری شدن هستند.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با تاکید به عدم شرکت شهروندان در دورهمی‌های آخر هفته اظهار کرد: اکثر موارد ابتلا به کرونا در بین مردم گیلان ابتلاهای خانوادگی است و اکنون بسیاری از بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های سراسر استان از اعضای یک خانواده هستند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان از افزایش تعداد مبتلایان جوان و کم سن در بیمارستانهای گیلان خبر داد و گفت: برخی از جوانان و افراد با سن کم فکر می‌کنند که به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند اما این حرف صحت نداشته و اکنون ما در بیمارستان‌های استان تعداد زیادی بستری‌شدگان کرونایی در سنین پایین داریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.