تعداد شهرهای زرد گیلان به ۴ شهر رسید

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خبر داد؛

0 185

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو شهرستان سیاهکل و شفت به وضعیت زرد کرونایی استان اضافه شدند. پیش از این شهرستان های املش و رودبار نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

در آستانه سومین سال ورود کووید ۱۹ به کشو و شیوع زیر سویه اومیکرون و هشدارهای جدی در خصوص اوج گیری پیک هشتم کرونا، تعداد شهرستانهای زرد گیلان به ۴ شهر افزایش یافت. درحالیکه طی چند ماه گذشته شاهد فروکش کردن موج هفتم کرونا در گیلان بودیم و تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا به زیر ۲۰ و آمار فوتی‌ها به صفر رسیده بود، اما طی یک هفته اخیر با افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان و روند اوج گیری کرونا بار دیگر زنگ هشدار برای بروز موج دیگری از این بیماری به صدا در آمد.

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان‌ها با رنگ‌بندی زرد در گیلان از ۲ به چهار مورد افزایش یافته و شفت و سیاهکل هم از وضعیت آبی کرونایی خارج شده و به جمع دو شهرستان املش و رودبار که در نقشه کرونایی استان زرد بودند پیوستند. رنگ آبی نیز در نقشه کرونایی استان گیلان عقب‌نشینی کرد و از ۱۵ به ۱۳ شهرستان کاهش یافت و به این ترتیب آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودسر، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال در نقشه کرونایی استان آبی هستند.

درهمین رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: روز گذشته ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند اما امروز شنبه به ۳۵ نفر رسیده‌است.

فردین مهرابیان با بیان اینکه از مجموع بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان ۶ نفر بدحال هستند، اظهار کرد: هنوز سویه جدید کرونا در گیلان مشاهده نشده‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.