تکذیب توقف ۲۰ روزه کامیون در گمرک آستارا

مدیر پایانه مرزی آستارا خبر داد؛

0 382

در حالیکه هفته گذشته، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری کشور از توقف و معطلی  ۲۰ روزه کامیونها در گمرک آستارا انتقاد کرده و اصرار گمرک آستارا در عبور کامیونها از« ایکس ری» را موجب ترافیک و کندی عبور از مرز ریلی آستارا اعلام کرد روز گذشته مدیر پایانه مرزی آستارا توقف ۲۰ روزه کامیون در گمرک آستارا را تکذیب کرد و گفت: کامیون ها ظرف یک هفته تا ۱۰ روز از مرز خارج می شوند.

جواد هدایتی گفته بود: قدیمی و تحت مالیکت بودن پایانه مرزی آستارا از سوی گمرک، مشکلاتی را در این پایانه مرزی ایجاد کرده؛ کندی پروژه های عمرانی در محوطه گمرک، اصرار بر عبور همه کامیونها از محوطه«ایکس ری» و کمبود باسکول جوابگوی این حجم از ترددها نیست و موجب ایجاد ترافیک و معطلی چندین روزه کامیونها در محوطه پایانه شده است.

درهمین رابطه «رمضان دانش» مدیر پایانه مرزی آستارا، توقف ۲۰ روزه کامیون در گمرک آستارا را تکذیب کرد و گفت: کامیون ها ظرف یک هفته تا ۱۰ روز از مرز خارج می شوند.

وی گفت: معمولاً کامیون‌ها ظرف یک هفته تا ۱۰ روز از مرز خارج می‌شوند اما برخی از تجار برای اینکه هزینه انبارداری کمتری پرداخت کنند کالاهای خود را زودتر از انبارها تخلیه کرده و بار کامیون‌های یخچال دار می‌کنند که خود دلیلی بر فاسد شدن مواد غذایی است.

دانش اضافه کرد: روزانه حدود ۲۵۰ کامیون از پایانه بار آستارا به سمت گمرک حرکت کرده و ترخیص می‌شوند. مدت زمان در صف ماندن کامیون‌ها بستگی به روندهای پذیرش گمرکی دارد وعمدتاً کامیون‌های یخچال دار ویژه حمل تره بار حداکثر ۷ روز و کامیون‌های ترانزیتی چادری که از بنادر دیگر حمل کالا انجام می‌دهند کمی بیشتر از زمان فوق در صف تردد هستند.

وی اضافه کرد: پس از ورود کامیون‌های به داخل گمرک برای طی فرآیند پذیرش به طور متوسط کامیون‌های یخچال دار به مدت ۲۳ ساعت و کامیون‌های ترانزیت خروجی ۳۰ ساعت، کامیون‌های ورودی ۴۰ ساعت و کامیون‌های خالی نیز به مدت ۵ ساعت در محوطه گمرک توقف دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.