جلوگیری از ورود فاضلاب جنوب رشت به گوهررود

0 724

ساماندهی دو رودخانه شهر رشت با آغاز اجرای عملیات جمع آوری فاضلاب جنوب رشت  کلید خورد.

عملیات جمع‌آوری فاضلاب رودخانه گوهررود به متراژ ۶.۵ کیلومتر در جنوب رشت و حد فاصل مجتمع مهندسین لاکان شهرو مسکن مهر، از ورود ۳۵ درصد فاضلاب این خش به رودخانه های رشت جلوگیری می کند.

«اسماعیل حاجی پور» رئیس شورای اسلامی شهر رشت دراین باره گفت:  مرردم رشت با رودخانه ها قهر کرده اند. درگذشته مردم درب منازل خود را به سمت رودخانه ها باز می کردند، اما امروزه رودخانه ها تبدیل به انباشت زباله های شهری شده است.اما امروز آمدیم بگوئیم که با زرجوب و گوهر رود آشتی خواهیم کرد و ماهی ها را دوباره به این رودخانه ها باز خواهیم گرداند.

وی افزود: این پروژه با ۵/۶  کیلومتر لوله گذاری شروع شده است و تا پایان سال به میزان ۳۵ درصد از ورود فاضلاب به داخل رودخانه ها جلو گیری می شود.

« سید محسن حسینی » مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان بنیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹.۹۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب و ۶۹.۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به ۹۹.۹۷ % و جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد می رسد.

وی با اشاره به لوله گذاری ۵.۶ کیلومتری در این پروژه گفت: با اجرای این پروژه ۳۶۰۰ مترمکعب فاضلاب جمع آوری و به تصفیه خانه هدایت می شود و همچنین علاوه بر احداث ایستگاه‌های پمپاژ و خط انتقال تحت فشار، ۱۲۵۰۰ متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه جمع آوری می شود.

حسینی با تاکید براینکه با اجرای خط انتقال فاضلاب شهر رشت ، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب وارد رودخانه زرجوب خواهد شد، گفت: این موضوع به خودپالایی رودخانه و احیاء آن نیز کمک خواهد نمود و احداث و راه اندازی تصفیه خانه های دیگری نیز در برنامه های کاری این شرکت وجود دارد.

حسینی گفت: با اجرای ۸ طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه ای گیلان و اجرای این طرح ۱۱۷ هزار نفر به عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار می گیرند که منجر به افزایش کیفیت آب در اکثر شهرستانها خواهد شد. دراجرای طرحهای فاضلاب نیز تلاش داریم با جمع آوری و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه های فاضلاب استان به کاهش آلودگی محیط زیست  کمک کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.