گامی مهم در کاهش آلایندکی رودخانه گوهر رود

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت؛

1 296

تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان با حضور استاندار گیلان در پنجمین روز از هفته دولت افتتاح شد. این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه روزانه ۶۰۰ متر مکعب فاضلاب به بهره برداری رسید.

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان درحاشیه بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زندان مرکزی رشت گفت: اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی این تصفیه خانه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان بود که طی مدت چهار ماه به طور جهادی و میدانی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این تصفیه خانه گامی مؤثر در کاهش آلودگی رودخانه گوهررود رشت برداشته شده افزود: زندان لاکان یکی ازعوامل آلوده کننده رودخانه گوهررود است که با بهره برداری از این تصفیه خانه در راستای کاهش ورود فاضلاب و آلودگی به رودخانه‌ها، بخشی از مشکلات زیست محیطی رشت حل می شود.

استاندار با بیان اینکه اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اجرا شده است، اظهار کرد: گابیون بندی حاشیه دو رودخانه گوهررود و زرجوب، ایجاد فضای سبز و نیز کاشت محصولات باغی، بخشی از اقدامات در دست اجرا برای مدیریت بستر دو رودخانه و نیز اشتغالزایی زندانیان است.

درهمین رابطه «مازیار علیپور» مدیرعامل آبفای گیلان نیز با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه زندان لاکان توسط بخش خصوصی اجرایی شده است به مرور اظهار کرد: احداث تصفیه خانه زندان لاکان درکنار ایجاد تصفیه خانه شهر صنعتی رشت و تصفیه خانه‌های بیمارستانی تا حجم زیادی میزان آلایندگی رودخانه‌های رشت را کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرکت آبفای گیلان با احداث تصفیه خانه فاضلاب فخب با ظرفیت ۶۳ هزار متر مکعب در روز و احداث پکیج‌های تصفیه فاضلاب مسکن مهر رشت به ظرفیت ۱۶۰۰ متر مکعب در شبانه ‌روز، اجرای شبکه‌های جمع‌آوری، خطوط انتقال به طول ۴۴۵ کیلومتر و احداث چهار ایستگاه پمپاژ قادر است طرح فاضلاب رشت را در صورت تأمین اعتبار به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان در مدت چهار سال مدیریت کند.

لازم به ذکر است روزانه در زندان مرکزی لاکان رشت ۳۰۰ متر مکعب فاضلاب تولید می‌شود. پیشتر نیز رضویان عضو شورای شهر رشت از ورود ۱۰۰ مدخل آلاینده از جمله پساب های خانگی صنعتی و بیمارستانی به رودخانه های رشت خبر داده بود.

 

1 نظر
  1. مینا می گوید

    من از این خبر خیلی خوشحال شدم. امیدوارم فقط یه خبر نباشد.
    این رودخانه بایستی یکی از بهترین های شهر رشت میشد. ولی الان نمی‌شود از کنارش رد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.