پیشرفت ۲۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب

با وجود تخصیص 142 میلیارد تومان اعتبار به شهر صنعتی رشت؛

0 217

استاندار گیلان از اختصاص ۱۴۲ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق ملی محیط زیست برای تکمیل فاضلاب شهرک صنعتی رشت خبر داد.

«اسدالله عباسی» در جلسه کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی گفت: ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین المللی انزلی به دلیل نبود تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی رشت است.

وی با اشاره به منشاء‌های آلودگی تالاب بین المللی انزلی افزود: فاضلاب بیمارستانی، پساب های شهرک صنعتی رشت و زندان لاکان و فاضلاب شهر رشت از جمله عوامل مهم در آلودگی تالاب بین المللی انزلی بودند.

عباسی با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های بیمارستانی در گیلان در اسرع وقت وقت تکمیل شوند، افزود: تمامی اعتبارات لازم برای انجام این مهم تخصیص یافته و سازمان برنامه و بودجه باید روند تکمیل این پروژه‌ها را بررسی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به کارگروه اعلام کند. اعتبار۱۴۲ میلیارد تومانی از محل صندوق ملی محیط زیست نیز برای تکمیل فاضلاب شهرک صنعتی رشت اختصاص یافته و باید مشخص شود که این پروژه چقدر پیشرفت داشته است.

لازم به ذکر است؛ ظرفیت تصفیه خانه مرکزی شهر صنعتی بالغ بر ۳۰ هزار مترمکعب است و در دو فاز ۱۵ هزار مترمکعبی ساخته می شود. فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان و با ظرفیت متوسط ۱۵ هزار متر مکعب از سال گذشته آغاز شده که پیش بینی شده طی دوسال تکمیل شود.

 این درحالیست که به گفته «میر شمس الدین مهدوی» مدیرعامل شهر صنعتی رشت، پروژه احداث تصفیه خانه شهرصنعتی رشت تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افتتاح تصفیه خانه شهر صنعتی رشت را نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرد.

  گفتنی است؛ بالغ بر ۲۰ هزار نفر اشتغالزایی در۳۳۵ واحد صنعتی  شهر صنعتی رشت ایجاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.